Ms Jan-S met motorproblemen

De redders van het KNRM-station Urk zijn dinsdagmiddag uitgevaren voor het binnenvaartschip Jan-S en de garnalenkotters ZK-8 en WL-2.

Ms Jan-S met motorproblemen

Het binnenvaartschip Jan-S meldde rond half drie dat het bij de RH-A boei met motorproblemen kampte. Dat kwam vermoedelijk door water in de gasolie. Ter plaatse werden enkele opstappers overgezet en is het binnenvaartschip begeleidt tot boven Urk. Toen de machinist het probleem had opgelost, kon het schip op eigen kracht verder naar Lelystad en keerden de beide reddingboten retour station.
De bemanning was maar net op weg naar het werk toen de pieper opnieuw ging. Ditmaal bleek de garnalenkotter ZK-8 net voor de Urker haven met keerkoppelingproblemen te kampen. Tegelijkertijd kwam de melding dat een andere garnalenkotter, de WL-2 Zeester om begeleiding naar de Urker haven vroeg aan de havenmeester. Terwijl een opstapper overgezet werd op de WL-2 nam de sleepboot Chico de ZK-8 op sleeptouw, terwijl de Kapiteins Hazewinkel als stopzak fungeerde achter het garnalenscheepje nadat ook hier een opstapper was overgezet. Om half zes werd de ZK-8 afgemeerd en konden de vrijwilligers na een middagje actie retour station.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ms Jan-S met motorproblemen | Schuttevaer.nl

Ms Jan-S met motorproblemen

De redders van het KNRM-station Urk zijn dinsdagmiddag uitgevaren voor het binnenvaartschip Jan-S en de garnalenkotters ZK-8 en WL-2.

Ms Jan-S met motorproblemen

Het binnenvaartschip Jan-S meldde rond half drie dat het bij de RH-A boei met motorproblemen kampte. Dat kwam vermoedelijk door water in de gasolie. Ter plaatse werden enkele opstappers overgezet en is het binnenvaartschip begeleidt tot boven Urk. Toen de machinist het probleem had opgelost, kon het schip op eigen kracht verder naar Lelystad en keerden de beide reddingboten retour station.
De bemanning was maar net op weg naar het werk toen de pieper opnieuw ging. Ditmaal bleek de garnalenkotter ZK-8 net voor de Urker haven met keerkoppelingproblemen te kampen. Tegelijkertijd kwam de melding dat een andere garnalenkotter, de WL-2 Zeester om begeleiding naar de Urker haven vroeg aan de havenmeester. Terwijl een opstapper overgezet werd op de WL-2 nam de sleepboot Chico de ZK-8 op sleeptouw, terwijl de Kapiteins Hazewinkel als stopzak fungeerde achter het garnalenscheepje nadat ook hier een opstapper was overgezet. Om half zes werd de ZK-8 afgemeerd en konden de vrijwilligers na een middagje actie retour station.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer