Groeiende concurrentie in projectlading

De Nederlandse Spoorwegen hebben hun nieuwe spoorbrug over de IJssel bij Zwolle straks mede te danken aan de binnenvaart. De stalen brugdelen worden in circa tien scheepsladingen aangevoerd vanuit Bachhausen in Zuid-Duitsland. De Ganda van vader en zoon Clauwaert uit Gent leverde vorige week woensdag de eerste 960 ton af in de Katwolderhaven van Zwolle.

Groeiende concurrentie in projectlading

De Clauwaerts vervoeren vaker projectlading. Ze hebben er een uitgekiend schip voor. De Ganda heeft met haar 110 meter een gegarandeerde ruimlengte van 81 meter en dat kunnen maar weinig collega’s garanderen, zegt de jongste van de twee. ‘Het is een schip van Damen Millingen. Daar zijn er wel meer van, maar wij zijn de vrijwel de enigen die gegarandeerd die ruimte aanbieden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Groeiende concurrentie in projectlading | Schuttevaer.nl

Groeiende concurrentie in projectlading

De Nederlandse Spoorwegen hebben hun nieuwe spoorbrug over de IJssel bij Zwolle straks mede te danken aan de binnenvaart. De stalen brugdelen worden in circa tien scheepsladingen aangevoerd vanuit Bachhausen in Zuid-Duitsland. De Ganda van vader en zoon Clauwaert uit Gent leverde vorige week woensdag de eerste 960 ton af in de Katwolderhaven van Zwolle.

Groeiende concurrentie in projectlading

De Clauwaerts vervoeren vaker projectlading. Ze hebben er een uitgekiend schip voor. De Ganda heeft met haar 110 meter een gegarandeerde ruimlengte van 81 meter en dat kunnen maar weinig collega’s garanderen, zegt de jongste van de twee. ‘Het is een schip van Damen Millingen. Daar zijn er wel meer van, maar wij zijn de vrijwel de enigen die gegarandeerd die ruimte aanbieden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer