CBRB: ‘Geen overheidssteun voor binnenvaart’

Het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) wil momenteel niet bij de Staat aankloppen voor hulp aan de binnenvaart nu er sinds een kwartaal sprake is van teruggang na vele goede jaren. Wel moet de komende tijd de vinger goed aan de pols worden gehouden. Het aanbod van lading is sterk verminderd en de vrachtprijzen zijn aanzienlijk gedaald.

‘Ook in de binnenvaart zijn de gevolgen van de wereldwijde kredietcrisis voelbaar’, stelt CBRB -voorzitter Pieter Struijs. ‘De bedrijvigheid is de laatste maanden aanzienlijk verslechterd. De stillegging van een substantieel gedeelte van de zeevaartschepen en de verminderde wereldhandel betekenen ook voor de binnenvaart zware tijden. In alle segmenten  zoals olie & chemie, kolen, ertsen, veevoeders, granen en bouwmaterialen  is de teruggang merkbaar. De door de binnenvaart uitgevoerde bunkeractiviteiten in Rotterdam staan eveneens onder druk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CBRB: ‘Geen overheidssteun voor binnenvaart’ | Schuttevaer.nl

CBRB: ‘Geen overheidssteun voor binnenvaart’

Het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) wil momenteel niet bij de Staat aankloppen voor hulp aan de binnenvaart nu er sinds een kwartaal sprake is van teruggang na vele goede jaren. Wel moet de komende tijd de vinger goed aan de pols worden gehouden. Het aanbod van lading is sterk verminderd en de vrachtprijzen zijn aanzienlijk gedaald.

‘Ook in de binnenvaart zijn de gevolgen van de wereldwijde kredietcrisis voelbaar’, stelt CBRB -voorzitter Pieter Struijs. ‘De bedrijvigheid is de laatste maanden aanzienlijk verslechterd. De stillegging van een substantieel gedeelte van de zeevaartschepen en de verminderde wereldhandel betekenen ook voor de binnenvaart zware tijden. In alle segmenten  zoals olie & chemie, kolen, ertsen, veevoeders, granen en bouwmaterialen  is de teruggang merkbaar. De door de binnenvaart uitgevoerde bunkeractiviteiten in Rotterdam staan eveneens onder druk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer