Schuttevaer zoekt schippers voor wacht- en ligplaatsenonderzoek

MEI 2007
Koninklijke Schuttevaer zoekt dringend schippers die willen meewerken aan een onderzoek naar het gebruik van wacht- en ligplaatsen in het westelijke havengebied van Rotterdam. Aan de hand van dit onderzoek bekijkt het Havenbedrijf Rotterdam waar nieuwe wacht- en ligplaatsen nodig zijn en hoe die moeten worden ingericht. Het HbR hoopt zo de service aan de schipper te vergroten en het aantal onnodige vaarkilometers terug te brengen.

Volgens Paul van der Maat van Schuttevaer varen schippers die in de Europoort of op de Maasvlakte leeg komen en een paar dagen later weer moeten laden, regelmatig richting stad, omdat de ligplaatsen bezet zijn door schippers die wachten om te laden of lossen. ‘Die schepen liggen daar, omdat de wachtpalen ter plekke bezet zijn of omdat ze zolang moeten wachten dat ze liever op een steiger met afloop liggen. Zo kan een monteur aan boord kan komen of kan iemand even boodschappen halen. Het HbR hoopt na dit praktijkonderzoek op de juiste plaats het juiste aantal plaatsen te kunnen maken. Dus plaatsen met alleen een paar wachtpalen, wachtsteigers met een afloop en echte lig- en overnachtingsplaatsen met voorzieningen zoals een autosteiger. Het HbR vraagt de schipper dat mede te bepalen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Schuttevaer zoekt schippers voor wacht- en ligplaatsenonderzoek | Schuttevaer.nl

Schuttevaer zoekt schippers voor wacht- en ligplaatsenonderzoek

MEI 2007
Koninklijke Schuttevaer zoekt dringend schippers die willen meewerken aan een onderzoek naar het gebruik van wacht- en ligplaatsen in het westelijke havengebied van Rotterdam. Aan de hand van dit onderzoek bekijkt het Havenbedrijf Rotterdam waar nieuwe wacht- en ligplaatsen nodig zijn en hoe die moeten worden ingericht. Het HbR hoopt zo de service aan de schipper te vergroten en het aantal onnodige vaarkilometers terug te brengen.

Volgens Paul van der Maat van Schuttevaer varen schippers die in de Europoort of op de Maasvlakte leeg komen en een paar dagen later weer moeten laden, regelmatig richting stad, omdat de ligplaatsen bezet zijn door schippers die wachten om te laden of lossen. ‘Die schepen liggen daar, omdat de wachtpalen ter plekke bezet zijn of omdat ze zolang moeten wachten dat ze liever op een steiger met afloop liggen. Zo kan een monteur aan boord kan komen of kan iemand even boodschappen halen. Het HbR hoopt na dit praktijkonderzoek op de juiste plaats het juiste aantal plaatsen te kunnen maken. Dus plaatsen met alleen een paar wachtpalen, wachtsteigers met een afloop en echte lig- en overnachtingsplaatsen met voorzieningen zoals een autosteiger. Het HbR vraagt de schipper dat mede te bepalen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer