Grave: ook in 1982 ernstig ongeval bij stuw

Het zware ongeval op 29 december bij de stuw van Grave is niet het eerste in de geschiedenis. Op 26 december 1982 ging het op dezelfde plaats ook mis. Toen voer het Duitse motorjacht Karin met vijf Duitsers aan boord tegen de stuw. Met fatale gevolgen.

BOO Stuwongeluk Grave 1982

De nieuwslezer van de ANP berichtte die dag als volgt in het bulletin van de radionieuwsdienst: ‘Op de Maas bij Grave is een West-Duits pleziervaartuig tegen een pijler van de brug gevaren en omgeslagen. Door een mankement aan het roer was het onmogelijk het sluiskanaal naast de stuw binnen te varen. Aan boord van het jacht waren twee mannen, twee vrouwen en een kind. Een man wist zich via een pijler in veiligheid te brengen. De ander raakte te water, sloeg over de stuw naar beneden maar kon zich ook redden. De politie vermoedt dat de twee vrouwen en het kind zijn verdronken.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grave: ook in 1982 ernstig ongeval bij stuw | Schuttevaer.nl

Grave: ook in 1982 ernstig ongeval bij stuw

Het zware ongeval op 29 december bij de stuw van Grave is niet het eerste in de geschiedenis. Op 26 december 1982 ging het op dezelfde plaats ook mis. Toen voer het Duitse motorjacht Karin met vijf Duitsers aan boord tegen de stuw. Met fatale gevolgen.

BOO Stuwongeluk Grave 1982

De nieuwslezer van de ANP berichtte die dag als volgt in het bulletin van de radionieuwsdienst: ‘Op de Maas bij Grave is een West-Duits pleziervaartuig tegen een pijler van de brug gevaren en omgeslagen. Door een mankement aan het roer was het onmogelijk het sluiskanaal naast de stuw binnen te varen. Aan boord van het jacht waren twee mannen, twee vrouwen en een kind. Een man wist zich via een pijler in veiligheid te brengen. De ander raakte te water, sloeg over de stuw naar beneden maar kon zich ook redden. De politie vermoedt dat de twee vrouwen en het kind zijn verdronken.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer