Oranje voor P & I in zee met de NNPC

Leden van Oranje Scheepsverzekeringen maken sinds 1 januari gebruik van een nieuwe P&I dekking, die samen met EFM en de Noord Nederlandsche P&I Club (NNPC) werd ontwikkeld.

Een P&I dekt voornamelijk de aansprakelijkheidsrisico’s die verbonden zijn aan het vervoeren van lading en passagiers. Indien leden aansprakelijk worden gesteld voor bijvoorbeeld ladingschade, olieverontreiniging of ongelukken aan boord, valt deze aansprakelijkheid onder de P & I dekking.

Gehele vloot

Als de leden van Oranje en deelgenoten van EFM in mei dit jaar instemmen met de voorgenomen fusie van de twee onderlinge verzekeraars, wordt vanaf 1 juli ook voor de nieuwe maatschappij EOC het P&I risico bij de NNPC ondergebracht. Al eerder brachten Oranje en EFM de rechtsbijstandsverzekering Scheepsrecht exclusief onder bij de NNPC.

‘Voor alle schepen met een P&I dekking geldt minimaal een limiet van 500 miljoen dollar’, zegt Ton van Dongen, directeur Oranje. ‘Voor tankers en grote container- en passagiersschepen blijft de zogenaamde IGA dekking (+/- 6,8 miljard dollar) van toepassing. Dit met uitzondering van olieverontreiniging, waarbij een dekking geldt van 1 miljard dollar.’

Oranje voor P & I in zee met de NNPC | Schuttevaer.nl

Oranje voor P & I in zee met de NNPC

Leden van Oranje Scheepsverzekeringen maken sinds 1 januari gebruik van een nieuwe P&I dekking, die samen met EFM en de Noord Nederlandsche P&I Club (NNPC) werd ontwikkeld.

Een P&I dekt voornamelijk de aansprakelijkheidsrisico’s die verbonden zijn aan het vervoeren van lading en passagiers. Indien leden aansprakelijk worden gesteld voor bijvoorbeeld ladingschade, olieverontreiniging of ongelukken aan boord, valt deze aansprakelijkheid onder de P & I dekking.

Gehele vloot

Als de leden van Oranje en deelgenoten van EFM in mei dit jaar instemmen met de voorgenomen fusie van de twee onderlinge verzekeraars, wordt vanaf 1 juli ook voor de nieuwe maatschappij EOC het P&I risico bij de NNPC ondergebracht. Al eerder brachten Oranje en EFM de rechtsbijstandsverzekering Scheepsrecht exclusief onder bij de NNPC.

‘Voor alle schepen met een P&I dekking geldt minimaal een limiet van 500 miljoen dollar’, zegt Ton van Dongen, directeur Oranje. ‘Voor tankers en grote container- en passagiersschepen blijft de zogenaamde IGA dekking (+/- 6,8 miljard dollar) van toepassing. Dit met uitzondering van olieverontreiniging, waarbij een dekking geldt van 1 miljard dollar.’