Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel

Het koppelverband Mark Hardi is dinsdagochtend 20 april om 4 uur met het stuurhuis op de Moezel tegen de brug in Longuich bij Trier gevaren. Het stuurhuis werd van het schip gescheurd, de drie bemanningsleden bleven ongedeerd.

Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel

Volgens de Wasserschutzpolizei (WSP) in Trier stootte het schip tegen de middelste boog van de brug.
De Mark Hardi was met 4000 ton kolen onderweg van Rotterdam naar Thionville en meerde na de aanvaring af in de haven van Trier. De brug raakte licht beschadigd en werd uit voorzorg tijdelijk afgesloten voor het verkeer.
De scheepvaart op de Moezel was meteen na de aanvaring een klein uur gestremd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel | Schuttevaer.nl

Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel

Het koppelverband Mark Hardi is dinsdagochtend 20 april om 4 uur met het stuurhuis op de Moezel tegen de brug in Longuich bij Trier gevaren. Het stuurhuis werd van het schip gescheurd, de drie bemanningsleden bleven ongedeerd.

Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel

Volgens de Wasserschutzpolizei (WSP) in Trier stootte het schip tegen de middelste boog van de brug.
De Mark Hardi was met 4000 ton kolen onderweg van Rotterdam naar Thionville en meerde na de aanvaring af in de haven van Trier. De brug raakte licht beschadigd en werd uit voorzorg tijdelijk afgesloten voor het verkeer.
De scheepvaart op de Moezel was meteen na de aanvaring een klein uur gestremd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Ich wisst doch alle garnich warum das passiert ist aber hauptsache irgend ein scheiß schreiben

    Geplaatst door: Stephan op
  • de brug van longuich is toch niet zo laag, en dan in de opvaart? Hoogwater was er toch ook niet? Laatst was er op de Main ook weer een in de sluis van Forchheim; dan vraag ik toch. Vorig jaar twee in de sluis van Knetzgau. Daar vaar je, zeker met een groot nieuw schip, toch niet zo snel in of uit, dat je geen tijd hebt om het spul te laten zakken.

    Geplaatst door: mainschnickel op
  • Hoe komt het nou dat iedereen het beter weet.zonder dat ze op de hoogte zijn van de feiten?
    Het kan iedereen overkomen, even een moment van oplettendheid en pats.
    succes hardi

    Geplaatst door: iedereen weet het beter op
  • Hier is maar één woord voor : “zonde” het is zo’n mooi schip!
    Veel sterkte gewenst voor de eigenaar!

    Geplaatst door: Scheeps elektricën op
  • Het valt mij op dat er op dit soort berichten veel negatieve reacties komen. Goed; iedereen mag zijn mening geven, maar de mensen die het overkomt zijn wel in de weer voor hun boterham en in groter verband voor onze economie. En, als ik op een brug in Luik sta en er komt met veel bovenwater een modern groot schip onderdoor, dan heb ik groot respect voor de vakbekwaamheid van onze schippers.
    Goede vaart.

    Geplaatst door: Antonius op
  • Het varen lijkt mij in deze tijd erg leuk.
    Als je achter het anker ligt te slapen varen je collega’s je uit je nest.
    Als je door vaart omdat je met zo’n spul geen geschikte ligplaats kunt vinden i.v.m de lengt, kom je slaap tekort dus val je in slaap met gevog weg stuurhut.
    En maar jakkeren want de bank slaapt niet.
    Wat een lol dat varen.

    Geplaatst door: Fred de Bie op
  • feit blijft dat de stuurhutten op nieuwbouwschepen met bosjes er afgevaren worden.

    Geplaatst door: waarheid op
  • beetje dom.hebben ze geen duimstok met verlichting er op?Ik meet altijd eerst voor ik ga bukken of ik er onder door kan,wel zo slim

    Geplaatst door: dombo op
  • zelfs de beste kapiteins kunnen fouten maken dus ook jij die het beter weten!

    Geplaatst door: hans van ijzerlooij op
  • @ ovcak
    Eigenlijk ook wel vreemd dat overal grote moderne schepen moeten varen terwijl er eigenlijk geen plaats is om ergens te liggen.
    Als je de havens,langs de rivieren,bekijkt zien ze er nog net zo uit als 100 jaar geleden alleen hier en daar een containerterminal maar aanlegplaatsen en overnachtingsplaatsen zij er echt niet bij gekomen en dat anno 2010.
    eigenlijk is het zeer beschamend.

    Geplaatst door: schipper op
  • ik heb het zelfde mee gemaakt niet lang geleden,
    het is gewoon klote dat het je overkomt, zeker in deze periode. voordeel van de crisis is echter wel dat je nu maar een week of 6 a 8 hoeft te wachten op een nieuwe bovenbouw, en geen jaar zoals in 2008. beter materiële schade ja als persoonlijke verwonding
    suc6 daar

    Geplaatst door: ook een pech vogel op
  • Door je spudpaal gaan gebeurt wel vaker,een dag of 10 terug lag er ook iemand vast in Huckingen die door zijn spudpaal was gegaan,dat kun je bijna ook niet voorkomen als je kijkt hoe dicht sommige collega’s voorbijvaren als je (on)rustig lig te slapen,dan houdt geen anker of spudpaal,in ieder geval meer geluk toegewenst in de toekomst

    Geplaatst door: Ovcák op
  • Gaat lekker bij hem, vorige week dinsdag zat hij kopvoor aan Xanten vast. Was hij door zijn spudpaal gegaan. Moest de rivier ook kortstondig gestremd worden voor hem met lostornen.

    Geplaatst door: Jan op
  • Wat zitten er weer domme reacties bij zeg.

    Dit wens je inderaad niemand toe. succes met de reparatie.

    Geplaatst door: Xander van gent op
  • Dit wens je niemand toe! Gelukkig is de bemanning ongedeerd!
    Sterkte met reparatie en hopelijk is het snel geregeld en kunnen jullie weer varen!

    Geplaatst door: Wie? doet er niet toe – interesse in de medemens wel! op
  • wel leuk zo cabrio varen met dit mooie weer,maar het mechanisme voor het dak open te doen zou wel beter mogen functioneren.

    Geplaatst door: cabrio liefhebber op
  • zou er ook slapeloze nachten van hebben als ik voor 4.25 naar de moezel moest varen

    Geplaatst door: kees op
  • Zonde !! Doodzonde !!

    Mooi schip die Mark Hardi.

    Tja ………… de Moezel bevaren met een koppelverband is een heel bijzonder specialisme.

    Goede Moezel schippers zijn heel erg schaars.

    Allen suc6

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • luie honden liggen ’s morgens om 4 uur op bed!!
    echte kerels zijn aan het werk.en ja waar gewerkt wordt,worden fouten gemaakt!

    Geplaatst door: Mark op
  • om 4 uur s morgens? is dat niet een tijdstip dat een normaal mens in bed ligt?

    Geplaatst door: zeg ik lekker niet op
  • en de vaart wordt pas om ongeveer 08.30 gepert.
    de vraag is Waarom?

    Geplaatst door: Jan op

Reageer