Zeevrachtenmarkt: Vrachten dalen alweer

In de droge ladingmarkt daalden afgelopen week de vrachten voor de panamaxen, met name in het Verre Oosten. Dit kwam vooral als gevolg van de daling van de huren en vrachten van de capesizers. Het vervoer van kolen naar China nam af, enerzijds door weersomstandigheden in Noord-China en verder door de stijging van de prijzen van geïmporteerde kolen waardoor de binnenlandse kolen weer meer in beeld kwamen. De Iron Man (72.861dwt, 1997) werd gecharterd oplevering Zhangzhou, via Australië, teruglevering China voor $ 32.000 per dag.

Op de Atlantische routes bleven de huren voor de panamaxen redelijk stabiel. De Nordmosel (72.257 dwt, 2001) werd gecharterd oplevering Gibraltar, via Pascagoula, teruglevering Montoir voor $ 38.000 per dag. De supramaxen bleven het wel goed doen op de Atlantische routes. Er was voldoende ladingaanbod in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, veelal met het Verre Oosten als bestemming. De Star Delta (52.434 dwt, 2000) werd gecharterd voor een reis van de US Gulf, teruglevering Singapore/Jpan voor $ 48.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Vrachten dalen alweer | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Vrachten dalen alweer

In de droge ladingmarkt daalden afgelopen week de vrachten voor de panamaxen, met name in het Verre Oosten. Dit kwam vooral als gevolg van de daling van de huren en vrachten van de capesizers. Het vervoer van kolen naar China nam af, enerzijds door weersomstandigheden in Noord-China en verder door de stijging van de prijzen van geïmporteerde kolen waardoor de binnenlandse kolen weer meer in beeld kwamen. De Iron Man (72.861dwt, 1997) werd gecharterd oplevering Zhangzhou, via Australië, teruglevering China voor $ 32.000 per dag.

Op de Atlantische routes bleven de huren voor de panamaxen redelijk stabiel. De Nordmosel (72.257 dwt, 2001) werd gecharterd oplevering Gibraltar, via Pascagoula, teruglevering Montoir voor $ 38.000 per dag. De supramaxen bleven het wel goed doen op de Atlantische routes. Er was voldoende ladingaanbod in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, veelal met het Verre Oosten als bestemming. De Star Delta (52.434 dwt, 2000) werd gecharterd voor een reis van de US Gulf, teruglevering Singapore/Jpan voor $ 48.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer