Lijnoperators willen er 200 dollar per container bij

In de droge-ladingmarkt profiteerden vooral de grotere handysizers van zo’n 52.000 dwt, de zogenaamde supramaxen, van de groei van het ladingaanbod op de Atlantische routes. Voor reizen van Zuid-Amerika naar het Verre Oosten werd $ 76.000 tot 77.000 per dag betaald, voor iets kleinere supramaxen rond $ 70.000 per dag. Een nieuwe staking van de export van landbouwproducten uit Argentinië hangt nog steeds als een dreiging boven de markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Lijnoperators willen er 200 dollar per container bij | Schuttevaer.nl

Lijnoperators willen er 200 dollar per container bij

In de droge-ladingmarkt profiteerden vooral de grotere handysizers van zo’n 52.000 dwt, de zogenaamde supramaxen, van de groei van het ladingaanbod op de Atlantische routes. Voor reizen van Zuid-Amerika naar het Verre Oosten werd $ 76.000 tot 77.000 per dag betaald, voor iets kleinere supramaxen rond $ 70.000 per dag. Een nieuwe staking van de export van landbouwproducten uit Argentinië hangt nog steeds als een dreiging boven de markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer