Zeevrachtenmarkt: VS kiezen voor protectionisme

Een bekende naam in de droge-bulkvaart, het Italiaanse Giuseppe Bottiglieri, houdt het voor gezien. De rederij met 4 productentankers, 10 panamaxen en 1 capesizer vroeg zelf het faillissement aan. Intussen is ook duidelijk dat de regering Trump vasthoudt aan het aangekondigde protectionisme.

Zeevrachtenmarkt: VS kiezen voor protectionisme

De Jones Act, de wet die onder meer het vervoer tussen Amerikaanse havens voorbehoudt aan Amerikaanse schepen blijft in stand. Dat de Amerikaanse consument er financieel zeker niet bij gebaat is, maakt niet uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: VS kiezen voor protectionisme | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: VS kiezen voor protectionisme

Een bekende naam in de droge-bulkvaart, het Italiaanse Giuseppe Bottiglieri, houdt het voor gezien. De rederij met 4 productentankers, 10 panamaxen en 1 capesizer vroeg zelf het faillissement aan. Intussen is ook duidelijk dat de regering Trump vasthoudt aan het aangekondigde protectionisme.

Zeevrachtenmarkt: VS kiezen voor protectionisme

De Jones Act, de wet die onder meer het vervoer tussen Amerikaanse havens voorbehoudt aan Amerikaanse schepen blijft in stand. Dat de Amerikaanse consument er financieel zeker niet bij gebaat is, maakt niet uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer