Zeevrachtenmarkt: Kolen- en ertsimport China blijft hoog

Volgens analisten van Clarksons zal de Chinese invoer van kolen en ijzererts in 2017 hoog blijven en ook het vervoer van granen en andere droge-bulkladingen zal verder groeien. Of dat gaat helpen tegen de overcapaciteit is de vraag. De verwachting voor 2017 is dat de capaciteit van de droge-ladingvloot zal groeien, met name die van de panamaxen (60.000-100.000 dewt) en capesizers (> 100.000 dwt).

Zeevrachtenmarkt: Kolen- en ertsimport China blijft hoog

Vooral de capesizers zijn sterk afhankelijk van de Chinese invoer van kolen en ijzererts.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Kolen- en ertsimport China blijft hoog | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Kolen- en ertsimport China blijft hoog

Volgens analisten van Clarksons zal de Chinese invoer van kolen en ijzererts in 2017 hoog blijven en ook het vervoer van granen en andere droge-bulkladingen zal verder groeien. Of dat gaat helpen tegen de overcapaciteit is de vraag. De verwachting voor 2017 is dat de capaciteit van de droge-ladingvloot zal groeien, met name die van de panamaxen (60.000-100.000 dewt) en capesizers (> 100.000 dwt).

Zeevrachtenmarkt: Kolen- en ertsimport China blijft hoog

Vooral de capesizers zijn sterk afhankelijk van de Chinese invoer van kolen en ijzererts.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer