Aan de Reis: Schippers zijn het beu

Schippers zijn de lage vrachtprijzen meer dan zat. Geld verdienen is momenteel moeilijk. Er is wel werk, maar bijvragen lukt bijna niet. Ook in Duitsland is de markt slecht en is er weinig zicht op verbetering. Sommige schippers proberen zoveel mogelijk weekend te houden, in de hoop de prijzen zo een beetje op te krikken.

Coils deden van IJmuiden naar Grimberg 5 euro per ton. Soja werd aangeboden van Rotterdam naar Gent voor 4,50 euro per ton en kolen waren in de aanbieding van Amsterdam naar de Eemshaven voor 2,75 euro per ton. Cellulose ging van Vlissingen naar Frouard voor 7,50 euro per ton en van Amsterdam naar Metz werd 8,50 euro per ton betaald. Rollen gingen van IJmuiden naar Ghlin voor 5,50 euro per ton. Toonaarde deed van Rotterdam naar Essen 4 euro per ton. Van Rotterdam naar Kehl werd voor kolen 7,75 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Schippers zijn het beu | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Schippers zijn het beu

Schippers zijn de lage vrachtprijzen meer dan zat. Geld verdienen is momenteel moeilijk. Er is wel werk, maar bijvragen lukt bijna niet. Ook in Duitsland is de markt slecht en is er weinig zicht op verbetering. Sommige schippers proberen zoveel mogelijk weekend te houden, in de hoop de prijzen zo een beetje op te krikken.

Coils deden van IJmuiden naar Grimberg 5 euro per ton. Soja werd aangeboden van Rotterdam naar Gent voor 4,50 euro per ton en kolen waren in de aanbieding van Amsterdam naar de Eemshaven voor 2,75 euro per ton. Cellulose ging van Vlissingen naar Frouard voor 7,50 euro per ton en van Amsterdam naar Metz werd 8,50 euro per ton betaald. Rollen gingen van IJmuiden naar Ghlin voor 5,50 euro per ton. Toonaarde deed van Rotterdam naar Essen 4 euro per ton. Van Rotterdam naar Kehl werd voor kolen 7,75 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer