In laagwatermaand september was de achterstand ook precies 12,2%, met het doorgaand vervoer (Donau, Moezel) als sterkst verliezend traject. In oktober 2015 bleef het doorgaand vervoer met 937.000 ton 41,8% achter (tot en met oktober 12,1%). Op de andere trajecten waren de verliezen relatief beperkt. Het binnenlands vervoer in Duitsland zakte met 12,3% naar 4,4 miljoen ton (tot en met oktober -0,2%), het vervoer vanuit Duitsland bleef in oktober met 3,6 miljoen ton 17,7% achter bij dezelfde maand in 2014 (tot en met oktober -1,3%) en de aanvoer naar Duitsland vanuit Nederlandse en Belgische zeehavens zakte met ‘maar’ 4,0% naar 8,6 miljoen ton (tot en met oktober -1,5%).
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?