Nederlands-Duitse samenwerking bij digitalisering logistiek ketens

De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen (NRW) wil bij de digitalisering van de logistiek-infrastructuur nauwer samenwerken met Nederland. In het kader van ‘Industrie 4.0′ ofwel ‘the internet of things’ voor logistieke ketens kunnen Nederland en Duitsland internationaal een voortrekkersrol innemen, aldus minister Garrelt Duin van Economische Zaken van NRW.

Nederlands-Duitse samenwerking bij digitalisering logistiek ketens

Duin was aanwezig bij het bilateraal ondernemersforum van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op 3 oktober in Rotterdam. Zijn uitspraken vallen in goede aarde bij Nederlandse ondernemers en logistieke dienstverleners. ‘Gezien de toename van de goederenstromen verwachten wij dat de havens – in de eerste plaats de haven van Rotterdam – verder groeien’, zei Godfried Smit, president van Europro en beleidsadviseur bij verladersorganisatie EVO. ‘Nederland en onze belangrijkste afzetmarkt Duitsland zijn hierbij van elkaar afhankelijk. Om alle modaliteiten optimaal te benutten hebben we een gezamenlijke visie nodig. Dit betreft vooral ook de digitale informatie-uitwisseling die voor de supply chain in de toekomst cruciaal zal zijn.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nederlands-Duitse samenwerking bij digitalisering logistiek ketens | Schuttevaer.nl

Nederlands-Duitse samenwerking bij digitalisering logistiek ketens

De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen (NRW) wil bij de digitalisering van de logistiek-infrastructuur nauwer samenwerken met Nederland. In het kader van ‘Industrie 4.0′ ofwel ‘the internet of things’ voor logistieke ketens kunnen Nederland en Duitsland internationaal een voortrekkersrol innemen, aldus minister Garrelt Duin van Economische Zaken van NRW.

Nederlands-Duitse samenwerking bij digitalisering logistiek ketens

Duin was aanwezig bij het bilateraal ondernemersforum van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op 3 oktober in Rotterdam. Zijn uitspraken vallen in goede aarde bij Nederlandse ondernemers en logistieke dienstverleners. ‘Gezien de toename van de goederenstromen verwachten wij dat de havens – in de eerste plaats de haven van Rotterdam – verder groeien’, zei Godfried Smit, president van Europro en beleidsadviseur bij verladersorganisatie EVO. ‘Nederland en onze belangrijkste afzetmarkt Duitsland zijn hierbij van elkaar afhankelijk. Om alle modaliteiten optimaal te benutten hebben we een gezamenlijke visie nodig. Dit betreft vooral ook de digitale informatie-uitwisseling die voor de supply chain in de toekomst cruciaal zal zijn.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer