Aan de Reis: Meer werk maar slechte prijzen nog niet voorbij

Indruk van de schippers is dat er wel werk is, zowel in de zeehavens als in het achterland. Maar vooral in het achterland zijn de vrachtprijzen niet om over naar huis te schrijven. Op de Main en Boven-Rijn wordt geklaagd over de lage tarieven. Daar was wel veel aanbod. Er waren rondreizen naar Hongarije in de aanbieding. KWZ en stakingsgeld (DW 94) worden gevraagd als garantie tegen respectievelijk het lage water en de stakingsdreiging.

Er werd soja aangeboden naar de Noord-Duitse kanalen, het aanbod hield deze week niet over. Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Bramsche 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd 5 euro per ton betaald. Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Stein voor 3 euro per ton. En van Amsterdam naar Neckargartach voor 9 euro per ton. Kolen gingen van IJmuiden naar Walsum voor 2,30 euro per ton, van Amsterdam naar Stein werd voor kolen 3 euro per ton betaald. Erts ging van Antwerpen naar Dillingen voor 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Essen werd 4,50 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Meer werk maar slechte prijzen nog niet voorbij | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Meer werk maar slechte prijzen nog niet voorbij

Indruk van de schippers is dat er wel werk is, zowel in de zeehavens als in het achterland. Maar vooral in het achterland zijn de vrachtprijzen niet om over naar huis te schrijven. Op de Main en Boven-Rijn wordt geklaagd over de lage tarieven. Daar was wel veel aanbod. Er waren rondreizen naar Hongarije in de aanbieding. KWZ en stakingsgeld (DW 94) worden gevraagd als garantie tegen respectievelijk het lage water en de stakingsdreiging.

Er werd soja aangeboden naar de Noord-Duitse kanalen, het aanbod hield deze week niet over. Naar Oldenburg werd 7 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Bramsche 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd 5 euro per ton betaald. Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Stein voor 3 euro per ton. En van Amsterdam naar Neckargartach voor 9 euro per ton. Kolen gingen van IJmuiden naar Walsum voor 2,30 euro per ton, van Amsterdam naar Stein werd voor kolen 3 euro per ton betaald. Erts ging van Antwerpen naar Dillingen voor 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Essen werd 4,50 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer