Aan de Reis: Beter zaken doen in Duitsland

Het was begin deze week niet eenvoudig om een goede vrachtprijs te krijgen. Veel werk werd aangeboden voor dumptarieven. Zo werden er partijen kolen aangeboden van Amsterdam en Rotterdam naar Ennsdorf voor 6 euro per ton. Schippers waren verontwaardigd over dit lage tarief en weigerden deze reis.

In Duitsland was het rond het weekend beter zaken doen dan in de Nederlandse  zeehavens. Op de Donau waren schepen welkom. Op de Moezel waren eind vorige week weinig schepen en dat betekende dat er onderhandelingsruimte was. Er kwam soms 75 cent per ton bij. Ook op de Boven-Rijn waren weinig schepen en kon worden onderhandeld. Op de Duitse kanalen was het rustig en ook op de Neckar was niet veel te doen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Beter zaken doen in Duitsland | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Beter zaken doen in Duitsland

Het was begin deze week niet eenvoudig om een goede vrachtprijs te krijgen. Veel werk werd aangeboden voor dumptarieven. Zo werden er partijen kolen aangeboden van Amsterdam en Rotterdam naar Ennsdorf voor 6 euro per ton. Schippers waren verontwaardigd over dit lage tarief en weigerden deze reis.

In Duitsland was het rond het weekend beter zaken doen dan in de Nederlandse  zeehavens. Op de Donau waren schepen welkom. Op de Moezel waren eind vorige week weinig schepen en dat betekende dat er onderhandelingsruimte was. Er kwam soms 75 cent per ton bij. Ook op de Boven-Rijn waren weinig schepen en kon worden onderhandeld. Op de Duitse kanalen was het rustig en ook op de Neckar was niet veel te doen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer