EUBO vraagt 800 grote schepen lid te worden

De European United Barge Owners (EUBO) stuurt deze week alle binnenvaartondernemers met een schip van 110 meter of langer een voorstel om toe te treden tot nieuw op te richten coöperaties. Er werden vorige week 800 e-mailadressen van grote schepen verzameld.

Eigenaren van schepen van 110- en 135-meterschepen
en koppelverbanden krijgen per groep een voorstel waarin omzetprognoses voor de
rest van het jaar worden gegeven, met of zonder deelname aan EUBO. De eigenaren
wordt gevraagd aan te geven of ze wel of geen interesse hebben, of meer
informatie willen. Aan de hand van die informatie wil de EUBO komen tot de
oprichting van coöperaties van schepen. Streven is per tonnenmaat drie of vier
coöperaties op te richten om op die manier de vrachtprijs significant te laten
stijgen. In april kunnen de oprichtingsvergaderingen worden gehouden en per 1
mei kunnen de nieuwe coöperaties dan van start.
Vier prognoses
Bij de uitnodiging zit een spreadsheet waarin
per type schip vier prognoses worden gegeven. De eerste gaat uit van
voortzetting van de huidige tarieven, de tweede van een lichte marktverbetering,
de derde van 50% betere tarieven en de laatste van 75% betere tarieven in de
tweede helft van het jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (29)

  • ik vind echt mooi om te leren over scheppen en dan hard werk,het is gezelling, gedoen

    Geplaatst door: ghafuru op
  • Goed plan maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven.
    Zelf heb ik er eigelijk niks aan omdat we een 700tonner hebben, wij zijn in de slechte periode begonnen met onze onderneming en gelukkig redden wij het wel.
    Dat de kleine schepen klagen vind ik niet raar, grote van 110 of meer varen gewoon in de tonnenmaat van ons zodat wij weer gedult moeten hebben voor een goeie reis,
    Er liggen genoeg schepen stil, kijk maar in de rietbaan bijv.

    Verder klaag ik niet hoor zolang we maar bezig zijn.

    En zit mekaar toch niet zo zwart te maken, daar heeft niemand wat aan, het begint zelfs al via de marifoon naar elkaar toe, wat bereik je daar toch mee.
    Iedereen wil zn bedrijf toch redden

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • niet alleen de nieuwbouw maakt alles kapot ook de oudere schepen doen dit kijk maar naar de vracht van Schmehausen,we hebben dus met zijn alle honger tegen elk tarief

    Geplaatst door: henk op
  • hee nooit geen eubo lidje

    nou moet je het verhaal niet omdraaien,jullie geven de nieuwbouwers de schuld, Lees dan.
    Maar ben totaal niet gefrustreerd hoor,ik heb mn werk wel,mij hoor je lekker niet klagen hahaha

    Geplaatst door: johan op
  • GEWOON AANNEMEN TEGEN KOSTPRIJS
    ZOOOOOOOOOOO SIMPEL IS HET!!!!!!!!!!!
    Want inderdaad waar liggen er schepen stil. Als je op de Rijn vaart, vaar je kop aan kont En OOK in de nacht!!!! heb je WEL een stuurlichtje Dus GEEN werk,…. Kletsverhaal.

    Geplaatst door: kont aan kont vaarder op
  • Die Johan, is zo gefrusteerd dat hij
    nu al mensen van kleinere schepen de schuld gaat geven van het niet lukken van de EUBO plannen. Alle onderemers plannen van de nieuwbouw golf bestond uit het gaan bellen van de fa. Gommers. Of hebben jullie zelf lading geworven voor jullie nieuwe doosje? Geef de vrije markt een kans!!!Als het wel lukt, is dat een teken dat je in de binnenvaart niet failliet kunt gaan.

    Geplaatst door: nooit geen eubo lid op
  • En het is allemaal zo makkelijk, maar toch is het (schijnbaar) te moeilijk om het op te lossen. Stoppen met elkaar de zwarte piet te noemen, en vorm een eenheid en ga daarvoor.

    Geplaatst door: Rens op
  • ik zit dit even te lezen en ik zie dat er mensen zijn die het verschil niet zien tussen over capaciteit en de crisis. volgens mij heb dit zeker wel met elkaar te maken. er is zeker een over capaciteit. want als je simpel een 1/5e van de schepen uit de vloot haalt, creëer je een soort van schaarste en gaan de prijzen omhoog. het is natuurlijk tegen iedere economisch beeld om als je voldoende schepen heb, de prijs hoog te houden. dat gaat niet. laat ik het anders zeggen. nu zijn er te veel schepen ( al dan niet door de banken, overijverige jongeren die met niks een nieuw schip willen hebben of wat voor vooroordeel dan ook)en kunnen deze schepen de goederenstroom ruimschoots te baas, waardoor de prijs naar beneden gaat. als je dus een schaarste creëer, gaat het zelfde goederen aanbod met minder schepen van A naar B en moet de prijs omhoog. en volgens mij kan je een schaarste op dit moment creëren door allemaal 12 uur te varen per dag. dan gaat de omloop snelheid omlaag en kan iedereen normaal leven aan boord en voor een normale prijs varen. dit gaat niet als je dit alleen doet, maar wel als je een corporatie opricht zoals die van die olieboer, die iedereen de hemel in prijst. als iedereen nu in een corporatie stapt en al het verdiende geld ( de vracht opbrengst)in een grote pot stopt. en daar de kosten van betaald ( gasolie, afschrijving, kanaalkosten enz…), heb je misschien wel een fatsoenlijke boterham. en je heb dan ook niet dat iedereen door gaat varen, want je heb in de corporatie een mooie controlerend apparaat (je collega`s) die de leden in de gaten houdt.

    Geplaatst door: kulletje op
  • Beste mensen ,

    Wordt eens wakker, we praten nu niet meer over crisis, de ladingstromen zijn bijna allemaal weer op gang gekomen. We hebben het nu weer over overcapaciteit. Het is ook niet voor niets dat Duitsland de crisis niet erkend.

    Geplaatst door: tja op
  • Janet, nog maar weer eens een keer, bodemtarieven buiten een cooperatie mag niet van de nma. Ploeter dus maar lekker verder op de Neckar.Als iedere schipper advies zou vragen aan zijn boekhouder, en dat ook zou opvolgen, dan zaten we zo aan de 800 schepen voor de Eubo

    Geplaatst door: Jan op
  • Daar zit wat in ag,maar het is niet de meeste ,ik denk wel een 25% inderdaad.maar dat hoeft nog niet zo te zijn dat daarom alle niewbouwers maar in een hoekje gedreven hoeven te worden zoals enkel collega’s doen.ook zonder die schepen hadden we dit gehad hoor een prijsdaling!
    Leg er eens een wereldwijde crisis naast,kijk maar naar het weg vervoer,is hetzelfde probleem,daar worden de vrachten ook niet goed betaald.
    Je moet alle factoren eens bekijken.en kijk eens naar die bestemmingen waar wij niet kunnen komen met grote schepen?Daar zijn de prijzen ook aan gort of niet dan.

    Geplaatst door: johan op
  • johan mischien zijn het we de kleinere schepen die lopen te zeiken ja , omdat bij een hoop van deze schepen nog wel wat te redden valt , en bij de meeste grote schepen het al een uitzichtloze situatie is.

    Geplaatst door: ag op
  • En alles wat er net onder zit? (95m, 100m, 105m) die worden verdoemd tot de Neckar (waardoor we elkaar daar failliet kunnen concureren) of uit de markt gedrukt, omdat die cooperaties al het werk gaan innemen?

    Ik vond het idee van bodemtarieven een goed initiatief, maar dit een onzalig plan, helaas!

    Geplaatst door: Janet op
  • Welke overcapaciteit?
    Zie jij schepen liggen?Er is werk zat man,alleen de vrachten worden niet betaald!

    Geplaatst door: johan op
  • ja johan natuurlijk zijn het de kleinere schepen die lopen te zeiken. die zijn niet de schuld van de overcappaciteit. maar ons brood wordt nu wel gejat omdat die bovenmaatse kisten in ons werk zitten. en voor vrachten varen waar wij nog niet eens voor kunnen varen.

    Geplaatst door: calimero op
  • En maar lopen zeiken op elkaar bla bla bla stelletje kansloze mannetjes hier,en ze weten het allemaal zo goed hoor.En zichzelf heel stoer vinden met een schip van 1971 2500 ton,wat maakt het nou uit wat voor schipo je hebt man,bundel krachten met elkaar,groot of klein, jong en oud.
    Moet je kijken hoe sterk je staat.

    nee we zeiken liever alleen de nieuwbouw maar af,want die hebben het gedaan.

    OVERCAPACITEIT???????

    Hou nou gauw s op mensen,moet je eens kijken wat er rondvaart!!Werk genoeg.Alleen de vracht word niet betaald….daar moeten we werk van maken.

    Maar helaas is de binnenvaart een zeer kansloze tak geworden qua collegialiteit,nee we zeieken liever elkaar de huid vol,zolang we er zelf maar beter van worden.

    ( en ik moet zeggen het zijn wel vooral de kleinere schepen die altijd lopen te zeiken ) heel vreemd

    Geplaatst door: johan op
  • geachte zelfstandige,

    Na decennia van vrijheid en blijheid is gebleken dat het schipper zijn anno 2010 geen zelfstandig beroep meer kan genoemd worden.Velen zijn slaaf van de bevrachting geworden of ondergeschikte van de bank.Denk bijvoorbeeld aan de genen die een achtergestelde lening van een bevrachter hebben .Die lieden die een reis aannemen die de gasolie door de bevrachter laten betalen denk eens na, de bevrachting heeft u in de tang.Er is vaak geen weg meer terug,denken velen omdat de situatie nu eenmaal zo is geworden. Waarom houd U zich nog steeds bezig met de vraag wie of wat is de schuldige is?dat is helemaal niet relevant.U kan zich beter de stelling voor nemen,Hoe kunnen WE hier gezamenlijk wat aan doen.Neem eens een voorbeeld aan andere samenwerkings verbanden zoals: GAMMA HORNBACH DÉLIFRANCE.AUTO DEALERS AUDI VW SKODA WATEVER BEVRACHTERS[VSLB]ENZ,ENZ,GA EENS GOOGLEN op de vele franchise formules.Die ondernemers zijn slim die bundelen hun krachten,en hebben ook in deze crisis nog een belegde boterham.nee de schipper wil graag zelfstandig zijn en zijn broek zelf ophouden.Maar wanneer u eens de spiegel voor gaat houden,kan de binnenvaart zelfstandig zijn.NEE kijk naar de jaren 80,de nieuw bouw golf vanaf 2000 er komt geen eind aan ca 1300 nieuwe schepen in tijd van tien jaar.Wordt een wakker wanneer iedereen is aan gesloten bij een [eubo]/bond is er controle,dan kan de binnenvaart gecontroleerd,gezond,beter. gezelliger bestuurd worden.met alle voordelen van dien.
    Er komt nog een hele mooie tijd aan,ga niet als ongecontroleerde overal tegen aan schoppen.Kijk eens op het het gebied van milieu daar liggen ongelofelijk veel kansen.dat wij ons dat nu niet kunnen voorstellen dat kan ik me voorstellen.de vracht prijs van nu,is over een aantal jaren helemaal niet meer relevant,dan is het enige wat telt de Co2 uitstoot . Heren schippers Verenigd u nu het nog kan voordat velen failliet gaan.kijk niet naar de splinter in het oog van de buurman…….

    Hij die meer verteert dan hij wel wint,vaart naar armstad voor de wind.

    Geplaatst door: ex schipper op
  • Het is iets te makkelijk om de schuld te geven aan de nieuwbouwende collega’s. Men vergeet nogal makkelijk dat tot begin 2008 de toenemende vlootcapaciteit maar amper het toenemende ladingaanbod kon bijhouden.

    ML

    Geplaatst door: ML op
  • Willen we nu betere vrachten en condities??? Of lekker doorsukkelen? AZls het lukt word iedereen er beter van en anders tja ploeteren tot je sterft? Goed er zitten fouten in, so what? Het is een consept,hij steekt zijn nek tenminste uit terwijl de rest slap zit te lullen en niet eens met iet beters of gelijkwaardigs komt.
    Verder als he mislukt is Anton van Megen wel het haasje want hij zit er tot zijn nekharen in.
    Groetn Gerrie en kom eens met wat positiefs en opbouwens.

    Geplaatst door: Gerrie op
  • misschien is het ook een goed idee voor de op te richten cooperaties om te gaan shippoolen voor zover dat al niet gebeurd en misschien is het ook een idee om per cooperatie een aantal aflossers te contracteren zomaar wat ideeen veel succes

    Geplaatst door: harm op
  • 10 ppm zwavelvrije brandstof wordt per 1 januari voor iedereen in de binnenvaart verplicht in Europa. Op dit moment bunkeren al veel schepen deze brandstof dus schepen aangesloten bij de EUBO kunnen zich hiermee niet “onderscheiden”. De CO2 uitstoot gaat inderdaad ook omhoog.

    Geplaatst door: Rob op
  • Als iedereen nu eens 14 uur gaat varen lost dat ook al heel veel op. Je hebt geen eubo of zoiets nodig.
    Alleen een stuk discipline dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. Het is voor het gezins leven aan boord beter, want de huidige situatie levert niet alleen zakelijk een hoop stres op maar prive misschien nog wel meer.

    Geplaatst door: Jean op
  • Er werd al jaren gewaarschuwd voor overcapaciteit,de een bouwt nog groter als de ander,en men blijft er in de vaart brengen.Waar we nu in beland zijn is niet allemaal te wijten aan de crisis.Veel succes met jullie nieuwbouwschepen.Jullie hebben hier zelf om gevraagd.Afz schip 2500 ton van 1971.

    Geplaatst door: rob op
  • In plaats van elk idee af te kraken, zou je beter kunnen vertellen WAAROM dit niet gaat lukken, zodat we daar weer mee aan het werk kunnen om het plan te verbeteren.
    Met niets doen verbeterd er zowiezo niks.
    En… al ZOU er 1 iemand rijk mee worden (ik zeg al ZOU) en het werkt, geef ik daar niks om, dan mag t van mij!

    Geplaatst door: hans op
  • jullie moeten niet zo zeiken man,nee zolang jullie er zelf maar beter van worden dan houden we ons mondje ineens wel dicht,maar als het niet voor jullie is gericht ( langer dan 110m ) hou je er dan graag even buiten

    da greetz

    Geplaatst door: johan op
  • als je een beetje professioneel over wilt komen moet je niet denken dat je met EN590 minder CO2 uit gaat stoten….

    Geplaatst door: beetje dom op
  • Ik denk dat er maar 1 persoon is die hier rijk mee gaat worden…..

    Geplaatst door: Puk op
  • LoL, dit gaat lukken!

    Maarja, niet geschoten is altijd mis…

    Geplaatst door: Duh! op
  • Ja,hoor,gelijk doen!!!!!

    Geplaatst door: Varensvrouw op

Reageer

EUBO vraagt 800 grote schepen lid te worden | Schuttevaer.nl

EUBO vraagt 800 grote schepen lid te worden

De European United Barge Owners (EUBO) stuurt deze week alle binnenvaartondernemers met een schip van 110 meter of langer een voorstel om toe te treden tot nieuw op te richten coöperaties. Er werden vorige week 800 e-mailadressen van grote schepen verzameld.

Eigenaren van schepen van 110- en 135-meterschepen
en koppelverbanden krijgen per groep een voorstel waarin omzetprognoses voor de
rest van het jaar worden gegeven, met of zonder deelname aan EUBO. De eigenaren
wordt gevraagd aan te geven of ze wel of geen interesse hebben, of meer
informatie willen. Aan de hand van die informatie wil de EUBO komen tot de
oprichting van coöperaties van schepen. Streven is per tonnenmaat drie of vier
coöperaties op te richten om op die manier de vrachtprijs significant te laten
stijgen. In april kunnen de oprichtingsvergaderingen worden gehouden en per 1
mei kunnen de nieuwe coöperaties dan van start.
Vier prognoses
Bij de uitnodiging zit een spreadsheet waarin
per type schip vier prognoses worden gegeven. De eerste gaat uit van
voortzetting van de huidige tarieven, de tweede van een lichte marktverbetering,
de derde van 50% betere tarieven en de laatste van 75% betere tarieven in de
tweede helft van het jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (29)

  • ik vind echt mooi om te leren over scheppen en dan hard werk,het is gezelling, gedoen

    Geplaatst door: ghafuru op
  • Goed plan maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven.
    Zelf heb ik er eigelijk niks aan omdat we een 700tonner hebben, wij zijn in de slechte periode begonnen met onze onderneming en gelukkig redden wij het wel.
    Dat de kleine schepen klagen vind ik niet raar, grote van 110 of meer varen gewoon in de tonnenmaat van ons zodat wij weer gedult moeten hebben voor een goeie reis,
    Er liggen genoeg schepen stil, kijk maar in de rietbaan bijv.

    Verder klaag ik niet hoor zolang we maar bezig zijn.

    En zit mekaar toch niet zo zwart te maken, daar heeft niemand wat aan, het begint zelfs al via de marifoon naar elkaar toe, wat bereik je daar toch mee.
    Iedereen wil zn bedrijf toch redden

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • niet alleen de nieuwbouw maakt alles kapot ook de oudere schepen doen dit kijk maar naar de vracht van Schmehausen,we hebben dus met zijn alle honger tegen elk tarief

    Geplaatst door: henk op
  • hee nooit geen eubo lidje

    nou moet je het verhaal niet omdraaien,jullie geven de nieuwbouwers de schuld, Lees dan.
    Maar ben totaal niet gefrustreerd hoor,ik heb mn werk wel,mij hoor je lekker niet klagen hahaha

    Geplaatst door: johan op
  • GEWOON AANNEMEN TEGEN KOSTPRIJS
    ZOOOOOOOOOOO SIMPEL IS HET!!!!!!!!!!!
    Want inderdaad waar liggen er schepen stil. Als je op de Rijn vaart, vaar je kop aan kont En OOK in de nacht!!!! heb je WEL een stuurlichtje Dus GEEN werk,…. Kletsverhaal.

    Geplaatst door: kont aan kont vaarder op
  • Die Johan, is zo gefrusteerd dat hij
    nu al mensen van kleinere schepen de schuld gaat geven van het niet lukken van de EUBO plannen. Alle onderemers plannen van de nieuwbouw golf bestond uit het gaan bellen van de fa. Gommers. Of hebben jullie zelf lading geworven voor jullie nieuwe doosje? Geef de vrije markt een kans!!!Als het wel lukt, is dat een teken dat je in de binnenvaart niet failliet kunt gaan.

    Geplaatst door: nooit geen eubo lid op
  • En het is allemaal zo makkelijk, maar toch is het (schijnbaar) te moeilijk om het op te lossen. Stoppen met elkaar de zwarte piet te noemen, en vorm een eenheid en ga daarvoor.

    Geplaatst door: Rens op
  • ik zit dit even te lezen en ik zie dat er mensen zijn die het verschil niet zien tussen over capaciteit en de crisis. volgens mij heb dit zeker wel met elkaar te maken. er is zeker een over capaciteit. want als je simpel een 1/5e van de schepen uit de vloot haalt, creëer je een soort van schaarste en gaan de prijzen omhoog. het is natuurlijk tegen iedere economisch beeld om als je voldoende schepen heb, de prijs hoog te houden. dat gaat niet. laat ik het anders zeggen. nu zijn er te veel schepen ( al dan niet door de banken, overijverige jongeren die met niks een nieuw schip willen hebben of wat voor vooroordeel dan ook)en kunnen deze schepen de goederenstroom ruimschoots te baas, waardoor de prijs naar beneden gaat. als je dus een schaarste creëer, gaat het zelfde goederen aanbod met minder schepen van A naar B en moet de prijs omhoog. en volgens mij kan je een schaarste op dit moment creëren door allemaal 12 uur te varen per dag. dan gaat de omloop snelheid omlaag en kan iedereen normaal leven aan boord en voor een normale prijs varen. dit gaat niet als je dit alleen doet, maar wel als je een corporatie opricht zoals die van die olieboer, die iedereen de hemel in prijst. als iedereen nu in een corporatie stapt en al het verdiende geld ( de vracht opbrengst)in een grote pot stopt. en daar de kosten van betaald ( gasolie, afschrijving, kanaalkosten enz…), heb je misschien wel een fatsoenlijke boterham. en je heb dan ook niet dat iedereen door gaat varen, want je heb in de corporatie een mooie controlerend apparaat (je collega`s) die de leden in de gaten houdt.

    Geplaatst door: kulletje op
  • Beste mensen ,

    Wordt eens wakker, we praten nu niet meer over crisis, de ladingstromen zijn bijna allemaal weer op gang gekomen. We hebben het nu weer over overcapaciteit. Het is ook niet voor niets dat Duitsland de crisis niet erkend.

    Geplaatst door: tja op
  • Janet, nog maar weer eens een keer, bodemtarieven buiten een cooperatie mag niet van de nma. Ploeter dus maar lekker verder op de Neckar.Als iedere schipper advies zou vragen aan zijn boekhouder, en dat ook zou opvolgen, dan zaten we zo aan de 800 schepen voor de Eubo

    Geplaatst door: Jan op
  • Daar zit wat in ag,maar het is niet de meeste ,ik denk wel een 25% inderdaad.maar dat hoeft nog niet zo te zijn dat daarom alle niewbouwers maar in een hoekje gedreven hoeven te worden zoals enkel collega’s doen.ook zonder die schepen hadden we dit gehad hoor een prijsdaling!
    Leg er eens een wereldwijde crisis naast,kijk maar naar het weg vervoer,is hetzelfde probleem,daar worden de vrachten ook niet goed betaald.
    Je moet alle factoren eens bekijken.en kijk eens naar die bestemmingen waar wij niet kunnen komen met grote schepen?Daar zijn de prijzen ook aan gort of niet dan.

    Geplaatst door: johan op
  • johan mischien zijn het we de kleinere schepen die lopen te zeiken ja , omdat bij een hoop van deze schepen nog wel wat te redden valt , en bij de meeste grote schepen het al een uitzichtloze situatie is.

    Geplaatst door: ag op
  • En alles wat er net onder zit? (95m, 100m, 105m) die worden verdoemd tot de Neckar (waardoor we elkaar daar failliet kunnen concureren) of uit de markt gedrukt, omdat die cooperaties al het werk gaan innemen?

    Ik vond het idee van bodemtarieven een goed initiatief, maar dit een onzalig plan, helaas!

    Geplaatst door: Janet op
  • Welke overcapaciteit?
    Zie jij schepen liggen?Er is werk zat man,alleen de vrachten worden niet betaald!

    Geplaatst door: johan op
  • ja johan natuurlijk zijn het de kleinere schepen die lopen te zeiken. die zijn niet de schuld van de overcappaciteit. maar ons brood wordt nu wel gejat omdat die bovenmaatse kisten in ons werk zitten. en voor vrachten varen waar wij nog niet eens voor kunnen varen.

    Geplaatst door: calimero op
  • En maar lopen zeiken op elkaar bla bla bla stelletje kansloze mannetjes hier,en ze weten het allemaal zo goed hoor.En zichzelf heel stoer vinden met een schip van 1971 2500 ton,wat maakt het nou uit wat voor schipo je hebt man,bundel krachten met elkaar,groot of klein, jong en oud.
    Moet je kijken hoe sterk je staat.

    nee we zeiken liever alleen de nieuwbouw maar af,want die hebben het gedaan.

    OVERCAPACITEIT???????

    Hou nou gauw s op mensen,moet je eens kijken wat er rondvaart!!Werk genoeg.Alleen de vracht word niet betaald….daar moeten we werk van maken.

    Maar helaas is de binnenvaart een zeer kansloze tak geworden qua collegialiteit,nee we zeieken liever elkaar de huid vol,zolang we er zelf maar beter van worden.

    ( en ik moet zeggen het zijn wel vooral de kleinere schepen die altijd lopen te zeiken ) heel vreemd

    Geplaatst door: johan op
  • geachte zelfstandige,

    Na decennia van vrijheid en blijheid is gebleken dat het schipper zijn anno 2010 geen zelfstandig beroep meer kan genoemd worden.Velen zijn slaaf van de bevrachting geworden of ondergeschikte van de bank.Denk bijvoorbeeld aan de genen die een achtergestelde lening van een bevrachter hebben .Die lieden die een reis aannemen die de gasolie door de bevrachter laten betalen denk eens na, de bevrachting heeft u in de tang.Er is vaak geen weg meer terug,denken velen omdat de situatie nu eenmaal zo is geworden. Waarom houd U zich nog steeds bezig met de vraag wie of wat is de schuldige is?dat is helemaal niet relevant.U kan zich beter de stelling voor nemen,Hoe kunnen WE hier gezamenlijk wat aan doen.Neem eens een voorbeeld aan andere samenwerkings verbanden zoals: GAMMA HORNBACH DÉLIFRANCE.AUTO DEALERS AUDI VW SKODA WATEVER BEVRACHTERS[VSLB]ENZ,ENZ,GA EENS GOOGLEN op de vele franchise formules.Die ondernemers zijn slim die bundelen hun krachten,en hebben ook in deze crisis nog een belegde boterham.nee de schipper wil graag zelfstandig zijn en zijn broek zelf ophouden.Maar wanneer u eens de spiegel voor gaat houden,kan de binnenvaart zelfstandig zijn.NEE kijk naar de jaren 80,de nieuw bouw golf vanaf 2000 er komt geen eind aan ca 1300 nieuwe schepen in tijd van tien jaar.Wordt een wakker wanneer iedereen is aan gesloten bij een [eubo]/bond is er controle,dan kan de binnenvaart gecontroleerd,gezond,beter. gezelliger bestuurd worden.met alle voordelen van dien.
    Er komt nog een hele mooie tijd aan,ga niet als ongecontroleerde overal tegen aan schoppen.Kijk eens op het het gebied van milieu daar liggen ongelofelijk veel kansen.dat wij ons dat nu niet kunnen voorstellen dat kan ik me voorstellen.de vracht prijs van nu,is over een aantal jaren helemaal niet meer relevant,dan is het enige wat telt de Co2 uitstoot . Heren schippers Verenigd u nu het nog kan voordat velen failliet gaan.kijk niet naar de splinter in het oog van de buurman…….

    Hij die meer verteert dan hij wel wint,vaart naar armstad voor de wind.

    Geplaatst door: ex schipper op
  • Het is iets te makkelijk om de schuld te geven aan de nieuwbouwende collega’s. Men vergeet nogal makkelijk dat tot begin 2008 de toenemende vlootcapaciteit maar amper het toenemende ladingaanbod kon bijhouden.

    ML

    Geplaatst door: ML op
  • Willen we nu betere vrachten en condities??? Of lekker doorsukkelen? AZls het lukt word iedereen er beter van en anders tja ploeteren tot je sterft? Goed er zitten fouten in, so what? Het is een consept,hij steekt zijn nek tenminste uit terwijl de rest slap zit te lullen en niet eens met iet beters of gelijkwaardigs komt.
    Verder als he mislukt is Anton van Megen wel het haasje want hij zit er tot zijn nekharen in.
    Groetn Gerrie en kom eens met wat positiefs en opbouwens.

    Geplaatst door: Gerrie op
  • misschien is het ook een goed idee voor de op te richten cooperaties om te gaan shippoolen voor zover dat al niet gebeurd en misschien is het ook een idee om per cooperatie een aantal aflossers te contracteren zomaar wat ideeen veel succes

    Geplaatst door: harm op
  • 10 ppm zwavelvrije brandstof wordt per 1 januari voor iedereen in de binnenvaart verplicht in Europa. Op dit moment bunkeren al veel schepen deze brandstof dus schepen aangesloten bij de EUBO kunnen zich hiermee niet “onderscheiden”. De CO2 uitstoot gaat inderdaad ook omhoog.

    Geplaatst door: Rob op
  • Als iedereen nu eens 14 uur gaat varen lost dat ook al heel veel op. Je hebt geen eubo of zoiets nodig.
    Alleen een stuk discipline dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. Het is voor het gezins leven aan boord beter, want de huidige situatie levert niet alleen zakelijk een hoop stres op maar prive misschien nog wel meer.

    Geplaatst door: Jean op
  • Er werd al jaren gewaarschuwd voor overcapaciteit,de een bouwt nog groter als de ander,en men blijft er in de vaart brengen.Waar we nu in beland zijn is niet allemaal te wijten aan de crisis.Veel succes met jullie nieuwbouwschepen.Jullie hebben hier zelf om gevraagd.Afz schip 2500 ton van 1971.

    Geplaatst door: rob op
  • In plaats van elk idee af te kraken, zou je beter kunnen vertellen WAAROM dit niet gaat lukken, zodat we daar weer mee aan het werk kunnen om het plan te verbeteren.
    Met niets doen verbeterd er zowiezo niks.
    En… al ZOU er 1 iemand rijk mee worden (ik zeg al ZOU) en het werkt, geef ik daar niks om, dan mag t van mij!

    Geplaatst door: hans op
  • jullie moeten niet zo zeiken man,nee zolang jullie er zelf maar beter van worden dan houden we ons mondje ineens wel dicht,maar als het niet voor jullie is gericht ( langer dan 110m ) hou je er dan graag even buiten

    da greetz

    Geplaatst door: johan op
  • als je een beetje professioneel over wilt komen moet je niet denken dat je met EN590 minder CO2 uit gaat stoten….

    Geplaatst door: beetje dom op
  • Ik denk dat er maar 1 persoon is die hier rijk mee gaat worden…..

    Geplaatst door: Puk op
  • LoL, dit gaat lukken!

    Maarja, niet geschoten is altijd mis…

    Geplaatst door: Duh! op
  • Ja,hoor,gelijk doen!!!!!

    Geplaatst door: Varensvrouw op

Reageer