LZV kost binnenvaart lading

Toestaan van de extra lange zware vrachtwagens (LZV’s) in Europa gaat de binnenvaart lading kosten. Dat blijkt uit onderzoek van het instituut Techniek en Mobiliteit (TM) in het Belgische Leuven. Zij deed het onderzoek voor de Europese Commissie. Die kreeg het rapport vrijdag 11 juli aangeboden.

Hoewel de details pas naar buiten komen wanneer het rapport is goedgekeurd – dat is naar verwachting omstreeks midden augustus – bleek vorige week op een conferentie over de LZV in Brussel al dat het verhogen van het tonnage van vrachtwagens van veertig naar zestig ton de binnenvaart en het railvervoer lading gaat kosten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LZV kost binnenvaart lading | Schuttevaer.nl

LZV kost binnenvaart lading

Toestaan van de extra lange zware vrachtwagens (LZV’s) in Europa gaat de binnenvaart lading kosten. Dat blijkt uit onderzoek van het instituut Techniek en Mobiliteit (TM) in het Belgische Leuven. Zij deed het onderzoek voor de Europese Commissie. Die kreeg het rapport vrijdag 11 juli aangeboden.

Hoewel de details pas naar buiten komen wanneer het rapport is goedgekeurd – dat is naar verwachting omstreeks midden augustus – bleek vorige week op een conferentie over de LZV in Brussel al dat het verhogen van het tonnage van vrachtwagens van veertig naar zestig ton de binnenvaart en het railvervoer lading gaat kosten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer