Concordia brengt Ampelmann

Nadat in Maastricht 2400 ton grind als ballastlading was gezet, heeft schipper Goudriaan in de Rotterdamse Waalhaven 26 maart een ruim 100 ton zware Ampelmann in zijn Concordia geladen.

Concordia brengt Ampelmann

Dit in de offshore veel gebruikte zelfstabiliserende platform, waarmee ook onder extreme weersomstandigheden mensen en goederen aan en van boord van buitengaats werkzame schepen en platformen kunnen worden gezet, werd in Delfzijl door twee mobiele kranen uit het 3400 ton grote binnenvaartschip gelost. Het gevaarte werd, nadat de Concordia (110 x 11,45 meter) haar losplek had vrijgemaakt, aan dek geplaatst van het Noorse multipurpose offshore-vaartuig Rem Star. De in Krimpen aan den IJssel thuishorende Concordia vertrok aansluitend naar Groningen, waar het grind werd gelost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Concordia brengt Ampelmann | Schuttevaer.nl

Concordia brengt Ampelmann

Nadat in Maastricht 2400 ton grind als ballastlading was gezet, heeft schipper Goudriaan in de Rotterdamse Waalhaven 26 maart een ruim 100 ton zware Ampelmann in zijn Concordia geladen.

Concordia brengt Ampelmann

Dit in de offshore veel gebruikte zelfstabiliserende platform, waarmee ook onder extreme weersomstandigheden mensen en goederen aan en van boord van buitengaats werkzame schepen en platformen kunnen worden gezet, werd in Delfzijl door twee mobiele kranen uit het 3400 ton grote binnenvaartschip gelost. Het gevaarte werd, nadat de Concordia (110 x 11,45 meter) haar losplek had vrijgemaakt, aan dek geplaatst van het Noorse multipurpose offshore-vaartuig Rem Star. De in Krimpen aan den IJssel thuishorende Concordia vertrok aansluitend naar Groningen, waar het grind werd gelost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer