‘Oplossing voor haven bij Spijk’

‘Gelet op het grote belang van de haven voor de binnenvaart vertrouw ik erop dat er – binnen de kaders van Natura 2000 – een oplossing wordt gevonden. Natuurschade zal daarbij wel gecompenseerd moeten worden.’

Zo reageert de Gelderse programmamanager Natura 2000, Willem van der Vegte, op Schuttevaer.nl op een ingezonden reactie van lezer J.C. Wiesenekker in Weekblad Schuttevaer van vorige week. Wiesenekker begreep uit een televisie-uitzending van Llink dat ‘een vluchthaven niet doorgaat omdat Natura 2000 prioriteit heeft boven economie’.
Van der Vegte herhaalt in zijn reactie wat hij in de uitzending heeft verteld: ‘De provincie Gelderland werkt aan Natura 2000-beheerplannen en zoekt daarin de balans tussen economie en natuur. Wanneer een nieuwe project in een Natura 2000-gebied gepland wordt, toetsen we of de activiteit schadelijke effecten op de natuurwaarden van het gebied heeft. Als dat zo is, geeft de Natuurbeschermingswet een afwegingskader.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Oplossing voor haven bij Spijk’ | Schuttevaer.nl

‘Oplossing voor haven bij Spijk’

‘Gelet op het grote belang van de haven voor de binnenvaart vertrouw ik erop dat er – binnen de kaders van Natura 2000 – een oplossing wordt gevonden. Natuurschade zal daarbij wel gecompenseerd moeten worden.’

Zo reageert de Gelderse programmamanager Natura 2000, Willem van der Vegte, op Schuttevaer.nl op een ingezonden reactie van lezer J.C. Wiesenekker in Weekblad Schuttevaer van vorige week. Wiesenekker begreep uit een televisie-uitzending van Llink dat ‘een vluchthaven niet doorgaat omdat Natura 2000 prioriteit heeft boven economie’.
Van der Vegte herhaalt in zijn reactie wat hij in de uitzending heeft verteld: ‘De provincie Gelderland werkt aan Natura 2000-beheerplannen en zoekt daarin de balans tussen economie en natuur. Wanneer een nieuwe project in een Natura 2000-gebied gepland wordt, toetsen we of de activiteit schadelijke effecten op de natuurwaarden van het gebied heeft. Als dat zo is, geeft de Natuurbeschermingswet een afwegingskader.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer