Ingezonden: Vluchthaven Spijk en Natura 2000

Met verbazing heb ik gekeken naar de binnenvaartuitzending van Linkk (Van Weel over water).

Door: J.C. Wiesenekker
Het staat vast dat er te weinig rustplaatsen zijn, ook is er een rijksvaartijdenbesluit. Het staat ook vast dat de binnenvaart veel vrachtwagens vervangt en daarmee veel CO2-uitstoot voorkomt. Idem wil Den Haag dat transport de economie bevordert. Maar 10 jaar praat men al over Spijk. Een vluchthaven gaat niet door omdat Natura 2000 prioriteit heeft boven economie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ingezonden: Vluchthaven Spijk en Natura 2000 | Schuttevaer.nl

Ingezonden: Vluchthaven Spijk en Natura 2000

Met verbazing heb ik gekeken naar de binnenvaartuitzending van Linkk (Van Weel over water).

Door: J.C. Wiesenekker
Het staat vast dat er te weinig rustplaatsen zijn, ook is er een rijksvaartijdenbesluit. Het staat ook vast dat de binnenvaart veel vrachtwagens vervangt en daarmee veel CO2-uitstoot voorkomt. Idem wil Den Haag dat transport de economie bevordert. Maar 10 jaar praat men al over Spijk. Een vluchthaven gaat niet door omdat Natura 2000 prioriteit heeft boven economie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer