14.000 teu containerschip op LNG

Bureau Veritas heeft met Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering uit Korea een 14.0000 teu containerschip ontwikkeld waarvan het basisontwerp inmiddels is goedgekeurd.

Het 365,50 meter lange schip heeft een diepgang van 14 meter. ‘De markt bepaalt wanneer de schepen worden gebouwd, maar het is voor het eerst dat we een volledig uitgewerkt en goedgekeurd ontwerp hebben voor een op LNG varend ultra-large containerschip. Er zijn geen technische- of veiligheidsbarrières voor de introductie van LNG als brandstof voor zeer grote containerschepen. Grote operationele besparingen zijn haalbaar in combinatie met veel lagere emissies van CO2 en schadelijke stoffen. Sleutel bij het ontwerp is dat het schip ook op zware stookolie kan varen, wat de flexibiliteit vergroot’, zegt Jean-François Segretain van Bureau Veritas.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

14.000 teu containerschip op LNG | Schuttevaer.nl

14.000 teu containerschip op LNG

Bureau Veritas heeft met Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering uit Korea een 14.0000 teu containerschip ontwikkeld waarvan het basisontwerp inmiddels is goedgekeurd.

Het 365,50 meter lange schip heeft een diepgang van 14 meter. ‘De markt bepaalt wanneer de schepen worden gebouwd, maar het is voor het eerst dat we een volledig uitgewerkt en goedgekeurd ontwerp hebben voor een op LNG varend ultra-large containerschip. Er zijn geen technische- of veiligheidsbarrières voor de introductie van LNG als brandstof voor zeer grote containerschepen. Grote operationele besparingen zijn haalbaar in combinatie met veel lagere emissies van CO2 en schadelijke stoffen. Sleutel bij het ontwerp is dat het schip ook op zware stookolie kan varen, wat de flexibiliteit vergroot’, zegt Jean-François Segretain van Bureau Veritas.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer