Vier genomineerden KVNR Shipping Award

De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) heeft vier bedrijven genomineerd voor de KVNR Shipping Award. Dat zijn Abis Shipping uit Harlingen met het open top zware-ladingschip Abis Belfast, Stena Line met de 240 meter lange superferry Stena Hollandica, het Nederlandse Loodswezen met drie nieuwe loodstenders met SCR katalysatoren en roetfilters en MOL Techno-Trade Netherlands met de door Mitsui OSK Lines in Japan ontwikkelde Propeller Boss Cap Fin (PBCF).

Abis Belfast

Door Hans Heynen
De Abis Belfast (84,95 x 14 meter, 2978 brt, 3900 dwt) is geleverd en afgebouwd door Shipkits in Groningen. Het ontwerp is van Vuyk Engineering Groningen. Het casco is gebouwd op de Partner-werf in Stettin.
Het is een ‘short sea’ zware-ladingschip met de accommodatie op het voorschip. Het kan, mede daardoor, met geopende luiken varen en grote ladingstukken vervoeren in het 56 meter lange ruim, zonder dat die het zicht belemmeren. Met gesloten luiken ontstaat een doorlopend dek van 71 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vier genomineerden KVNR Shipping Award | Schuttevaer.nl

Vier genomineerden KVNR Shipping Award

De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) heeft vier bedrijven genomineerd voor de KVNR Shipping Award. Dat zijn Abis Shipping uit Harlingen met het open top zware-ladingschip Abis Belfast, Stena Line met de 240 meter lange superferry Stena Hollandica, het Nederlandse Loodswezen met drie nieuwe loodstenders met SCR katalysatoren en roetfilters en MOL Techno-Trade Netherlands met de door Mitsui OSK Lines in Japan ontwikkelde Propeller Boss Cap Fin (PBCF).

Abis Belfast

Door Hans Heynen
De Abis Belfast (84,95 x 14 meter, 2978 brt, 3900 dwt) is geleverd en afgebouwd door Shipkits in Groningen. Het ontwerp is van Vuyk Engineering Groningen. Het casco is gebouwd op de Partner-werf in Stettin.
Het is een ‘short sea’ zware-ladingschip met de accommodatie op het voorschip. Het kan, mede daardoor, met geopende luiken varen en grote ladingstukken vervoeren in het 56 meter lange ruim, zonder dat die het zicht belemmeren. Met gesloten luiken ontstaat een doorlopend dek van 71 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer