Koreaanse brandstofpomp slijt sneller

In Korea in licentie gebouwde brandstofpompen voor mediumspeedmotoren en langzaamlopers van MAN B&W en Wärtsilä zijn slijtagegevoeliger dan pompen uit Europa, de Verenigde Staten of Japan. Er wordt vaak minder hard staal gebruikt voor het hart van de hogedrukpomp, de plunjer en de barrel (de cilinder waarin de plunjer heen en weer beweegt). Dat stelt Sjef Wouters, directeur van Antwerp Diesel Pumps (ADP) in Antwerpen, waar aan de lopende band brandstofpompen worden gereviseerd.

Koreaanse brandstofpomp slijt sneller

Wouters toont barrels en plunjers uit de brandstofpomp van een Burmeister, zoals hij de MAN B&W-motoren noemt, die pas drie jaar geleden in Korea was gebouwd. De plunjer vertoont op diverse plaatsen sporen van cavitatie en is op één plek zo diep ingekankerd dat reparatie niet meer mogelijk is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Koreaanse brandstofpomp slijt sneller | Schuttevaer.nl

Koreaanse brandstofpomp slijt sneller

In Korea in licentie gebouwde brandstofpompen voor mediumspeedmotoren en langzaamlopers van MAN B&W en Wärtsilä zijn slijtagegevoeliger dan pompen uit Europa, de Verenigde Staten of Japan. Er wordt vaak minder hard staal gebruikt voor het hart van de hogedrukpomp, de plunjer en de barrel (de cilinder waarin de plunjer heen en weer beweegt). Dat stelt Sjef Wouters, directeur van Antwerp Diesel Pumps (ADP) in Antwerpen, waar aan de lopende band brandstofpompen worden gereviseerd.

Koreaanse brandstofpomp slijt sneller

Wouters toont barrels en plunjers uit de brandstofpomp van een Burmeister, zoals hij de MAN B&W-motoren noemt, die pas drie jaar geleden in Korea was gebouwd. De plunjer vertoont op diverse plaatsen sporen van cavitatie en is op één plek zo diep ingekankerd dat reparatie niet meer mogelijk is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer