Ferus Smit gaat 23.000-tonners bouwen voor Wagenborg

Rederij Wagenborg heeft Ferus Smit Shipyards opdracht gegeven voor de bouw van een serie ijsversterkte en met straalbuis uitgevoerde 23.000-tonners (ruiminhoud 945.000 cft, lengte over alles 170 meter, breedte 20,40 meter) met levering begin 2013 en 2014. De schepen zullen als respectievelijk als Reestborg en Reggeborg in de vaart komen.

Stapelloop Fraserborg in Leer

Optionele vervolgschepen krijgen de namen Roerborg en Rhoneborg. Zowel Ferus Smit als Wagenborg schrijft hiermee geschiedenis: de werf bouwt de grootste schepen in zijn bestaan, de rederij brengt hiermee haar grootste schepen in de vaart. Daarnaast zijn het de grootste schepen ooit die in Duitsland dwarsscheeps te water worden gelaten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ferus Smit gaat 23.000-tonners bouwen voor Wagenborg | Schuttevaer.nl

Ferus Smit gaat 23.000-tonners bouwen voor Wagenborg

Rederij Wagenborg heeft Ferus Smit Shipyards opdracht gegeven voor de bouw van een serie ijsversterkte en met straalbuis uitgevoerde 23.000-tonners (ruiminhoud 945.000 cft, lengte over alles 170 meter, breedte 20,40 meter) met levering begin 2013 en 2014. De schepen zullen als respectievelijk als Reestborg en Reggeborg in de vaart komen.

Stapelloop Fraserborg in Leer

Optionele vervolgschepen krijgen de namen Roerborg en Rhoneborg. Zowel Ferus Smit als Wagenborg schrijft hiermee geschiedenis: de werf bouwt de grootste schepen in zijn bestaan, de rederij brengt hiermee haar grootste schepen in de vaart. Daarnaast zijn het de grootste schepen ooit die in Duitsland dwarsscheeps te water worden gelaten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer