Koolmees: toestemming UWV voldoet bij onderhoudsklussen

Scheepsbouwers hebben geen tewerkstellingsvergunningen meer nodig voor het inzetten van buitenlands scheepspersoneel bij grote onderhoudsklussen. Binnen de regeling internationaal handelsverkeer (2017) is toestemming van UWV voldoende, meldt minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) in een brief aan de Tweede Kamer.

De onderhoudsbeurt van de Oasis of the Seas leverde Keppel Verolme Rotterdam in 2014 een boete op van 600.000 euro. (Archieffoto Keppel Verolme)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Koolmees: toestemming UWV voldoet bij onderhoudsklussen | Schuttevaer.nl

Koolmees: toestemming UWV voldoet bij onderhoudsklussen

Scheepsbouwers hebben geen tewerkstellingsvergunningen meer nodig voor het inzetten van buitenlands scheepspersoneel bij grote onderhoudsklussen. Binnen de regeling internationaal handelsverkeer (2017) is toestemming van UWV voldoende, meldt minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) in een brief aan de Tweede Kamer.

De onderhoudsbeurt van de Oasis of the Seas leverde Keppel Verolme Rotterdam in 2014 een boete op van 600.000 euro. (Archieffoto Keppel Verolme)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer