Symphony Spirit te water

De Duitse werf van Ferus Smit in Leer heeft vrijdag 25 augustus de Symphony Spirit te water gelaten. Het 10.500 ton grote schip (122,50 x 17 x 7,80 meter) is het vijfde in een serie van zes die wordt geleverd aan Symphony Shipping in Breda.

Het werd gebouwd naar het Ecobox-ontwerp van Ferus Smit, dat wordt gekenmerkt door grote flexibiliteit wat betreft de lading. Het ijsklasse A1-vaartuig wordt aangedreven door een 3000 kW hoofdmotor. Het beschikt over één ruim en een grote laadvloer voor projectlading en twee 85 tons laadkranen. Opbouw en brug zijn op het voorschip geplaatst om lange lading eventueel aan de achterzijde te kunnen laten oversteken. De schroef is geplaats in een straalbuis, de boeg is van het Ferus Smit ECO Bulbless Canoe type.(WdN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Symphony Spirit te water | Schuttevaer.nl

Symphony Spirit te water

De Duitse werf van Ferus Smit in Leer heeft vrijdag 25 augustus de Symphony Spirit te water gelaten. Het 10.500 ton grote schip (122,50 x 17 x 7,80 meter) is het vijfde in een serie van zes die wordt geleverd aan Symphony Shipping in Breda.

Het werd gebouwd naar het Ecobox-ontwerp van Ferus Smit, dat wordt gekenmerkt door grote flexibiliteit wat betreft de lading. Het ijsklasse A1-vaartuig wordt aangedreven door een 3000 kW hoofdmotor. Het beschikt over één ruim en een grote laadvloer voor projectlading en twee 85 tons laadkranen. Opbouw en brug zijn op het voorschip geplaatst om lange lading eventueel aan de achterzijde te kunnen laten oversteken. De schroef is geplaats in een straalbuis, de boeg is van het Ferus Smit ECO Bulbless Canoe type.(WdN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer