Nederlandse CCR-delegatie wil harde feiten ROSR-problemen

De Nederlandse overheid wil van binnenvaartorganisaties concrete cijfers over de schepen die redelijkerwijs niet kunnen voldoen aan de technische eisen van het Reglement Onderzoek Schepen op de Rijn (ROSR). Met die gegevens in de hand wil de Nederlandse delegatie in de Centrale Rijnvaart Commissie (CCR) de andere delegaties overtuigen van de noodzaak tot herziening.

Dat schrijft directeur Maritieme Zaken Rob Huijser van het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de binnenvaartorganisaties. De ROSR-eisen staan volgens Huijser op het werkprogramma van de CCR, maar dat betekent niet automatisch dat de delegaties bereid zijn om de bepalingen te herzien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nederlandse CCR-delegatie wil harde feiten ROSR-problemen | Schuttevaer.nl

Nederlandse CCR-delegatie wil harde feiten ROSR-problemen

De Nederlandse overheid wil van binnenvaartorganisaties concrete cijfers over de schepen die redelijkerwijs niet kunnen voldoen aan de technische eisen van het Reglement Onderzoek Schepen op de Rijn (ROSR). Met die gegevens in de hand wil de Nederlandse delegatie in de Centrale Rijnvaart Commissie (CCR) de andere delegaties overtuigen van de noodzaak tot herziening.

Dat schrijft directeur Maritieme Zaken Rob Huijser van het ministerie van Infrastructuur en Milieu in een brief aan de binnenvaartorganisaties. De ROSR-eisen staan volgens Huijser op het werkprogramma van de CCR, maar dat betekent niet automatisch dat de delegaties bereid zijn om de bepalingen te herzien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer