Heerema’s Sleipnir doorstaat zeetesten met vlag en wimpel

Sleipnir, het nieuwste state-of-the-art semi-submersible kraanschip en ’s werelds eerste LNG-aangedreven constructieschip van Heerema Marine Contractors, heeft met succes haar zeetesten en hijstesten van de kranen afgerond. 

De operationele testen van Heerema’s Sleipnir werden met succes uitgevoerd met een belasting van 11.000 ton per kraan (110% van de capaciteit). Beide kranen doorstonden de testen met glans. Uitvoering van de rotatietest boven het hoofddek. (Foto HMC Heerema)
default

Tijdens Sleipnirs zeetesten voldeden alle belangrijke systemen aan de specificaties of overtroffen deze zelfs, meldt Heerema.  Ook de snelheid van Sleipnir werd getest en met alle acht de thrusters volledig ingezet werd een snelheid van 12,2 knopen bereikt, ongeveer 22,6 km per uur, wat de reistijd van Sleipnir naar projecten over de hele wereld aanzienlijk zal verminderen.

Samen 20.000 ton

De twee roterende kranen van Sleipnir met elk een vermogen van 10.000 ton, die samen lasten tot 20.000 ton kunnen tillen, werden ook getest. Als grootste kraanschip ter wereld kan Sleipnir enorme lasten tillen en uit de tests is gebleken dat ze gemakkelijk aan de specificaties van de kranen kan voldoen. De operationele testen werden met succes uitgevoerd met een belasting van 11.000 ton per kraan (110% van de capaciteit). Beide kranen doorstonden de testen met glans.

Het Dynamic Positioning-systeem presteerde nog beter dan de specificaties. ‘Het systeem kan tijdens operationele werkzaamheden de Sleipnir zelfs stationair houden binnen het oppervlak van een tuintegel van 30 bij 30 cm’, meldt Heerema vol trots.

Sleipnir begint binnenkort aan haar eerste reis naar Zuid-Spanje, waar ze zal worden voorbereid voor haar eerste installatieproject in de Middellandse Zee.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Heerema’s Sleipnir doorstaat zeetesten met vlag en wimpel | Schuttevaer.nl

Heerema’s Sleipnir doorstaat zeetesten met vlag en wimpel

Sleipnir, het nieuwste state-of-the-art semi-submersible kraanschip en ’s werelds eerste LNG-aangedreven constructieschip van Heerema Marine Contractors, heeft met succes haar zeetesten en hijstesten van de kranen afgerond. 

De operationele testen van Heerema’s Sleipnir werden met succes uitgevoerd met een belasting van 11.000 ton per kraan (110% van de capaciteit). Beide kranen doorstonden de testen met glans. Uitvoering van de rotatietest boven het hoofddek. (Foto HMC Heerema)
default

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer