Rijkswaterstaat herstelt oevers Amsterdam-Rijnkanaal

Rijkswaterstaat gaf afgelopen maand het startsein voor de renovatie van damwanden in het Amsterdam-Rijnkanaal. Er wordt in 2014 en 2015 ruim 23 km damwand gerenoveerd. Scheepvaartstremmingen zijn niet nodig.

‘Met de gunning aan de aannemerscombinatie Ballast Nedam en De Klerk, gaan we in 2014 starten met de renovatie van zeker 23 km damwanden tussen het traject Amsterdam en Wijk bij Duurstede. Dat is belangrijk voor de veiligheid van de oevers en de doorstroming van de scheepvaart over het drukst bevaren kanaal, het Amsterdam-Rijnkanaal. In de periode tussen nu en 2014 wordt het werk voorbereid en eind 2015 is de renovatie voltooid’, aldus Ype Heijsman, directeur Netwerkmanagement Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

Rijkswaterstaat herstelt oevers Amsterdam-Rijnkanaal | Schuttevaer.nl

Rijkswaterstaat herstelt oevers Amsterdam-Rijnkanaal

Rijkswaterstaat gaf afgelopen maand het startsein voor de renovatie van damwanden in het Amsterdam-Rijnkanaal. Er wordt in 2014 en 2015 ruim 23 km damwand gerenoveerd. Scheepvaartstremmingen zijn niet nodig.

‘Met de gunning aan de aannemerscombinatie Ballast Nedam en De Klerk, gaan we in 2014 starten met de renovatie van zeker 23 km damwanden tussen het traject Amsterdam en Wijk bij Duurstede. Dat is belangrijk voor de veiligheid van de oevers en de doorstroming van de scheepvaart over het drukst bevaren kanaal, het Amsterdam-Rijnkanaal. In de periode tussen nu en 2014 wordt het werk voorbereid en eind 2015 is de renovatie voltooid’, aldus Ype Heijsman, directeur Netwerkmanagement Rijkswaterstaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer