Belgische tankvaart aan de geeuwhonger

AUGUSTUS 2007
De rendementsontwikkeling in de Belgische tankvaart is zo slecht dat de vrachtprijzen minimaal dertig procent omhoog moeten om de sector levensvatbaar te houden. De tankvaart heeft de laatste jaren geen kans gezien de sterk gestegen kosten door te berekenen aan opdrachtgevers. Dat betekent dat er nauwelijks investeringsruimte is om de overstap te maken naar dubbelwandige schepen.

Dat stelt de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR). De tankvaart moet de handen ineen slaan en geen heil verwachten van bevrachters. Die zijn volgens VBR-voorzitter Amand Bauwens niet in staat de vrachtprijzen naar een acceptabel niveau te tillen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Belgische tankvaart aan de geeuwhonger | Schuttevaer.nl

Belgische tankvaart aan de geeuwhonger

AUGUSTUS 2007
De rendementsontwikkeling in de Belgische tankvaart is zo slecht dat de vrachtprijzen minimaal dertig procent omhoog moeten om de sector levensvatbaar te houden. De tankvaart heeft de laatste jaren geen kans gezien de sterk gestegen kosten door te berekenen aan opdrachtgevers. Dat betekent dat er nauwelijks investeringsruimte is om de overstap te maken naar dubbelwandige schepen.

Dat stelt de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR). De tankvaart moet de handen ineen slaan en geen heil verwachten van bevrachters. Die zijn volgens VBR-voorzitter Amand Bauwens niet in staat de vrachtprijzen naar een acceptabel niveau te tillen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer