Douane Hamburg stoort Noord-Duitse ondernemers

De ondernemersvereniging AGA (3500 aangesloten bedrijven, 150.000 werknemers) in Noord-Duitsland maakt zich grote zorgen over de trage afhandeling in de haven van Hamburg. Een derde overweegt uit te wijken naar Nederland of België.

Douane Hamburg stoort Noord-Duitse ondernemers

Wachttijden zijn opgelopen van een à twee tot gemiddeld zes en meer dagen, de douanemensen zouden niet klantvriendelijk zijn ingesteld, niet flexibel, niet terugbellen als daarom wordt gevraagd en strikt volgens het boekje werken. Verder zijn, aldus de AGA, vacatures al geruime tijd niet ingevuld.
Dat blijkt uit een enquête van de AGA onder 3500 leden van de vereniging van wie ruim 25% heeft gereageerd. Van hen zeggen vier van de vijf regelmatig problemen met de afhandeling te hebben en zegt ruim een derde (37%) te overwegen hun goederenstroom te verleggen naar Nederlandse of Belgische havens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Douane Hamburg stoort Noord-Duitse ondernemers | Schuttevaer.nl

Douane Hamburg stoort Noord-Duitse ondernemers

De ondernemersvereniging AGA (3500 aangesloten bedrijven, 150.000 werknemers) in Noord-Duitsland maakt zich grote zorgen over de trage afhandeling in de haven van Hamburg. Een derde overweegt uit te wijken naar Nederland of België.

Douane Hamburg stoort Noord-Duitse ondernemers

Wachttijden zijn opgelopen van een à twee tot gemiddeld zes en meer dagen, de douanemensen zouden niet klantvriendelijk zijn ingesteld, niet flexibel, niet terugbellen als daarom wordt gevraagd en strikt volgens het boekje werken. Verder zijn, aldus de AGA, vacatures al geruime tijd niet ingevuld.
Dat blijkt uit een enquête van de AGA onder 3500 leden van de vereniging van wie ruim 25% heeft gereageerd. Van hen zeggen vier van de vijf regelmatig problemen met de afhandeling te hebben en zegt ruim een derde (37%) te overwegen hun goederenstroom te verleggen naar Nederlandse of Belgische havens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer