Droogdok voor defecte sluisdeuren Brunsbüttel

Sluis Brunsbüttel is het Nord-Ostsee-Kanaal (Kielerkanaal) krijgt een eigen droogdok om kapotte sluisdeuren te repareren. Daarvoor is vorige week in de Duitse Bondsdag 21 miljoen euro beschikbaar gesteld in de begroting voor verkeer voor 2016.

Droogdok voor defecte sluisdeuren Brunsbüttel

De Wasser- und Schifffahrtsverwaltung (WSV) Kiel-Holtenau wilde al heel lang een eigen dok voor reparatie van aangevaren sluisdeuren. De sluisdeuren zijn volgens de WSV vaak kapot en het is goedkoper om een eigen droogdok voor ruim 20 miljoen te laten bouwen en zelf aan de slag te gaan dan om de deuren steeds bij externe werven te laten repareren. Het dok wordt gebouwd in de bedrijfshaven van de Wasser- und Schifffahrtsabteilung (WSA) Brunsbüttel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Droogdok voor defecte sluisdeuren Brunsbüttel | Schuttevaer.nl

Droogdok voor defecte sluisdeuren Brunsbüttel

Sluis Brunsbüttel is het Nord-Ostsee-Kanaal (Kielerkanaal) krijgt een eigen droogdok om kapotte sluisdeuren te repareren. Daarvoor is vorige week in de Duitse Bondsdag 21 miljoen euro beschikbaar gesteld in de begroting voor verkeer voor 2016.

Droogdok voor defecte sluisdeuren Brunsbüttel

De Wasser- und Schifffahrtsverwaltung (WSV) Kiel-Holtenau wilde al heel lang een eigen dok voor reparatie van aangevaren sluisdeuren. De sluisdeuren zijn volgens de WSV vaak kapot en het is goedkoper om een eigen droogdok voor ruim 20 miljoen te laten bouwen en zelf aan de slag te gaan dan om de deuren steeds bij externe werven te laten repareren. Het dok wordt gebouwd in de bedrijfshaven van de Wasser- und Schifffahrtsabteilung (WSA) Brunsbüttel.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer