Rotterdam tekent samenwerking met Constanta

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft op de Damen-werf in het Roemeense Galati de doop verricht van de ‘Groningen’, het laatste uit een serie van vier patrouilleschepen voor de Nederlandse marine. Schultz ziet mogelijkheden voor samenwerking tussen de havens van Constanta en Rotterdam.

Gelegen aan de weerszijden van de grenzen van de Europese Unie, zijn Roemenië en Nederland de logistieke poorten van Europa. Door nauwere samenwerking tussen de havens van Rotterdam en Constanta en op het gebied van binnenvaart, kunnen deze landen de logistieke as van Europa vormen. Met deze boodschap was minister Schultz op 20 en 21 april 2011 in Roemenië. De havens van Constanta en Rotterdam tekenden een overeenkomst waarin deze samenwerking wordt vastgelegd.
In Roemenië heeft minister Schultz gesproken met minister Anca Daniela Boagiu van Transport en Infrastructuur onder meer over de samenwerking tussen de grootste havens van beide landen. De Roemeense haven van Contanta is een historisch logistiek knooppunt aan de Zwarte Zee met het gezicht gericht naar Azië. Deze haven staat op het punt zich te ontwikkelen tot modern overslag bedrijf aan de Oostgrens van de Europese Unie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rotterdam tekent samenwerking met Constanta | Schuttevaer.nl

Rotterdam tekent samenwerking met Constanta

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft op de Damen-werf in het Roemeense Galati de doop verricht van de ‘Groningen’, het laatste uit een serie van vier patrouilleschepen voor de Nederlandse marine. Schultz ziet mogelijkheden voor samenwerking tussen de havens van Constanta en Rotterdam.

Gelegen aan de weerszijden van de grenzen van de Europese Unie, zijn Roemenië en Nederland de logistieke poorten van Europa. Door nauwere samenwerking tussen de havens van Rotterdam en Constanta en op het gebied van binnenvaart, kunnen deze landen de logistieke as van Europa vormen. Met deze boodschap was minister Schultz op 20 en 21 april 2011 in Roemenië. De havens van Constanta en Rotterdam tekenden een overeenkomst waarin deze samenwerking wordt vastgelegd.
In Roemenië heeft minister Schultz gesproken met minister Anca Daniela Boagiu van Transport en Infrastructuur onder meer over de samenwerking tussen de grootste havens van beide landen. De Roemeense haven van Contanta is een historisch logistiek knooppunt aan de Zwarte Zee met het gezicht gericht naar Azië. Deze haven staat op het punt zich te ontwikkelen tot modern overslag bedrijf aan de Oostgrens van de Europese Unie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer