Walradarketen voor Noordzee tot Buiten-IJ

Rijkswaterstaat start in samenwerking met Haven Amsterdam met de aanleg van een scheepvaartbegeleidingssysteem (Vessel Traffic Services) rond het gehele Noordzeekanaal. Het werk, met een waarde van 17 miljoen euro, is deze week gegund aan HITT in Apeldoorn. Eind 2011 moet het walradarproject operationeel zijn.

Walradarketen voor Amsterdam en Noordzeekanaal

In de afgelopen jaren is op
het Noordzeekanaal de scheepvaart toegenomen. Dit komt mede door de sterke
groei van de Amsterdamse haven. Het systeem van onderling verbonden radarmasten
verbetert de veiligheid, de doorstroming en de informatievoorziening voor de
vaarweggebruikers. Het walradarsysteem draagt bij aan het waarborgen van een
veilige en vlotte doorstroming van de scheepvaart op de vaarweg. Ook vergroot
het de veiligheid in het gebied rondom het Noordzeekanaal.Tevens voldoet het
systeem hiermee in 2011 aan de (inter)nationale richtlijnen en ontwikkelingen
voor het scheepvaartverkeer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Walradarketen voor Noordzee tot Buiten-IJ | Schuttevaer.nl

Walradarketen voor Noordzee tot Buiten-IJ

Rijkswaterstaat start in samenwerking met Haven Amsterdam met de aanleg van een scheepvaartbegeleidingssysteem (Vessel Traffic Services) rond het gehele Noordzeekanaal. Het werk, met een waarde van 17 miljoen euro, is deze week gegund aan HITT in Apeldoorn. Eind 2011 moet het walradarproject operationeel zijn.

Walradarketen voor Amsterdam en Noordzeekanaal

In de afgelopen jaren is op
het Noordzeekanaal de scheepvaart toegenomen. Dit komt mede door de sterke
groei van de Amsterdamse haven. Het systeem van onderling verbonden radarmasten
verbetert de veiligheid, de doorstroming en de informatievoorziening voor de
vaarweggebruikers. Het walradarsysteem draagt bij aan het waarborgen van een
veilige en vlotte doorstroming van de scheepvaart op de vaarweg. Ook vergroot
het de veiligheid in het gebied rondom het Noordzeekanaal.Tevens voldoet het
systeem hiermee in 2011 aan de (inter)nationale richtlijnen en ontwikkelingen
voor het scheepvaartverkeer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer