Verzet tegen overslag kolen Amsterdam

‘Het is al erg en het wordt nog erger.’ Met die woorden schetste een bewoner van het westelijke havengebied in Amsterdam de situatie bij industrieterrein Westpoort.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (10)

  • Misschien moeten we schiphol ook maar verplaatsen, samen met de havens van amsterdam.
    schiphol telt 59.808 en de havens van amsterdam 55.000 banen en niet iedereen heeft de mogelijkheid om met de auto naar het werk te komen. en nee, kom niet met het openbaar vervoer. want deze twee industrieen gaan 24/7 door en het openbaar vervoer niet. hoeveel werklozen krijgt amsterdam eo er dan bij? deze bedrijven werken alle binnen de normen en krijgen daar eerlijk hun vergunningen voor

    Geplaatst door: sjaak op
  • ja ja de kooltjes van amsterdam. Misschien is het leuk als er een kerncentrale bijkomt. Duitsland heeft ook twee kerncentrales gesloten. je kan wel raden op welk product ze zijn overgegaan en waar deze vandaan komen. de steenkool is voorlopig niet op en daar gaat nog wel een paar honderd jaar overheen. de woningbouw komt zelf ook dichter naar de industrie toe. kijk maar richting zaandam. de bewoners van de zaantoren kunnen de machines zien rijden op de afrikahaven. kom op mensen, als de amsterdamse havens/bedrijven verhuizen naar de maasvlakte moeten we niet zeuren over de werkgelegenheid die verdwijnt

    Geplaatst door: sjaak op
  • Moet zeggen de argumenten zijn fantastisch hoor…

    Laat de OBA idd lekker verhuizen naar de 2e maasvlakte… ik weet het niet hoor maar de OBA heeft een directe verbinding naar de Nuon centrale, moeten we die dan ook meteen maar verplaatsen? En Amsterdam zolang zonder stroom laten zitten?

    Tevens heeft de OBA niets met schroot te maken.

    De industrie naar de bewoners toegegroeid? Dat bedrijf ligt er al 55 jaar, ik weet het niet hoor…

    Mensen die daar in de buurt gaan wonen moeten hier gewoon rekening mee houden, in mijn ogen is dit net als een appartement kopen in Zandvoort en dan klagen over het geluid van het circuit…

    Geplaatst door: Dennis op
  • beste johan.Je mag je mening uiten zoals ik al schreef maar het gaat over de manier waarop.En je moet het niet raar vinden dat als je op deze manier schrijft je daardoor misschien dezelfde reacties uitlokt.Ook wij mogen onze mening schrijven.Als je dit niet prettig vindt adviseer ik dat je een andere woordkeuze probeert.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Nou nou nou,hebben we elkaars srteun weer gevonden hagens en de rest?Mag hier gewoon mijn mening uiten hoor,als jullie dat als schippertjes niet kunnen hebben kan ik niks aan doen.Ik vaar gewoon lekker veel kolen heen en weer,dus maakt mij niet uit.

    Geplaatst door: Johan johan op
  • Activiteiten brengen nu eenmaal een bepaalde mate van overlast met zich mee. Of deze binnen de wettelijke normen valt wordt getoetst door de Provincie, voordat een vergunning wordt afgegeven. Verder zijn beroepsmogelijkhedenhiertegen bij de RvS. Deze zijn in dit geval benut vandaar dat de RvS nu zal beoordelen of de provincie (bijgestaan door deskundig advies) de juiste beslissing heeft genomen. Toetsing vindt overigens voornamelijk plaats op (onzichtbaar)fijnstof. Er zou alleen een marginale wettelijke overschrijding zijn bij een nagelegen bushalte en de RvS zal beoordelen of dit acceptabel is. Maw degene die beroep aantekende woont niet direct in het risicogebied.

    Binnenschepen bouwen voor kerncentrales lijkt mij niet slim. Jaarlijks verbruikt zo’n centrale 200t uranium, oftewel 8 containers. Veel vrachtjes zul je dus niet krijgen met zo’n schuit.

    Geplaatst door: erik op
  • Johan Wie ?, ben blij dat jij niet de mening van de gemiddelde binnenvaarder vertegenwoordigd, net als me collega zegt je kan het ook anders brengen.
    Komt bij dat het terrein waar de OBA haar kolen opslaat vroeger een testbaan van Ford was, ook de haven waar de Rietlanden en andere stofoverlast veroorzakende bedrijven zich hebben gevestigd, vroeger daar niet zaten.
    Ben het direct met je eens dat als je in een industriegebied gaat wonen je niet moet zeuren, maar helaas naar mijn mening is de industrie naar de bewoners toe gegroeid en niet andersom.
    Voorts vraag ik mij af wat die bedrijven daar zoeken we hebben toch een 2 de maasvlakte laten ze zich daar vestigen deze is er speciaal voor.
    Voordelen geen grotere eenheden op het Amsterdam Rijn Kanaal tenslotte ze kunnen over de Waal.
    Let ook op de OBA zowel als de Rietlanden slaan schroot over fijn als je op een mooie zomeravond je slaapkamerraam open hebt in Zaandam.
    Kortom leven en werken moet wel samen kunnen.

    Geplaatst door: Hagens op
  • beste johan
    is er niet een andere manier om uw mening te verwoorden?Wat wilt u hier nu mee bereiken?Je hoeft het er niet mee eens te zijn,maar probeer met respect te blijven schrijven.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Dan heb je nog niet gelezen hoeveel kolencedntrales er in Duitsland niet door gaan. Koop maar een schip waar je kernenergie mee kunt vervoeren???Kolen een aflopende zaak.

    Geplaatst door: daan op
  • Dan moet je maar niet in een haven gebied werken,nee die chemische stoffen in huis die je door t riool spoelt zijn niet schadelijk zeker….
    Deze mensen gwoon 1500E meegeven en hun huis uit trappen,en huizen plat gooien,en daar nog meer kolen bulten op gooien,hebben wij meer te vervoeren haha

    Geplaatst door: johan op

Reageer

Verzet tegen overslag kolen Amsterdam | Schuttevaer.nl

Verzet tegen overslag kolen Amsterdam

‘Het is al erg en het wordt nog erger.’ Met die woorden schetste een bewoner van het westelijke havengebied in Amsterdam de situatie bij industrieterrein Westpoort.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (10)

  • Misschien moeten we schiphol ook maar verplaatsen, samen met de havens van amsterdam.
    schiphol telt 59.808 en de havens van amsterdam 55.000 banen en niet iedereen heeft de mogelijkheid om met de auto naar het werk te komen. en nee, kom niet met het openbaar vervoer. want deze twee industrieen gaan 24/7 door en het openbaar vervoer niet. hoeveel werklozen krijgt amsterdam eo er dan bij? deze bedrijven werken alle binnen de normen en krijgen daar eerlijk hun vergunningen voor

    Geplaatst door: sjaak op
  • ja ja de kooltjes van amsterdam. Misschien is het leuk als er een kerncentrale bijkomt. Duitsland heeft ook twee kerncentrales gesloten. je kan wel raden op welk product ze zijn overgegaan en waar deze vandaan komen. de steenkool is voorlopig niet op en daar gaat nog wel een paar honderd jaar overheen. de woningbouw komt zelf ook dichter naar de industrie toe. kijk maar richting zaandam. de bewoners van de zaantoren kunnen de machines zien rijden op de afrikahaven. kom op mensen, als de amsterdamse havens/bedrijven verhuizen naar de maasvlakte moeten we niet zeuren over de werkgelegenheid die verdwijnt

    Geplaatst door: sjaak op
  • Moet zeggen de argumenten zijn fantastisch hoor…

    Laat de OBA idd lekker verhuizen naar de 2e maasvlakte… ik weet het niet hoor maar de OBA heeft een directe verbinding naar de Nuon centrale, moeten we die dan ook meteen maar verplaatsen? En Amsterdam zolang zonder stroom laten zitten?

    Tevens heeft de OBA niets met schroot te maken.

    De industrie naar de bewoners toegegroeid? Dat bedrijf ligt er al 55 jaar, ik weet het niet hoor…

    Mensen die daar in de buurt gaan wonen moeten hier gewoon rekening mee houden, in mijn ogen is dit net als een appartement kopen in Zandvoort en dan klagen over het geluid van het circuit…

    Geplaatst door: Dennis op
  • beste johan.Je mag je mening uiten zoals ik al schreef maar het gaat over de manier waarop.En je moet het niet raar vinden dat als je op deze manier schrijft je daardoor misschien dezelfde reacties uitlokt.Ook wij mogen onze mening schrijven.Als je dit niet prettig vindt adviseer ik dat je een andere woordkeuze probeert.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Nou nou nou,hebben we elkaars srteun weer gevonden hagens en de rest?Mag hier gewoon mijn mening uiten hoor,als jullie dat als schippertjes niet kunnen hebben kan ik niks aan doen.Ik vaar gewoon lekker veel kolen heen en weer,dus maakt mij niet uit.

    Geplaatst door: Johan johan op
  • Activiteiten brengen nu eenmaal een bepaalde mate van overlast met zich mee. Of deze binnen de wettelijke normen valt wordt getoetst door de Provincie, voordat een vergunning wordt afgegeven. Verder zijn beroepsmogelijkhedenhiertegen bij de RvS. Deze zijn in dit geval benut vandaar dat de RvS nu zal beoordelen of de provincie (bijgestaan door deskundig advies) de juiste beslissing heeft genomen. Toetsing vindt overigens voornamelijk plaats op (onzichtbaar)fijnstof. Er zou alleen een marginale wettelijke overschrijding zijn bij een nagelegen bushalte en de RvS zal beoordelen of dit acceptabel is. Maw degene die beroep aantekende woont niet direct in het risicogebied.

    Binnenschepen bouwen voor kerncentrales lijkt mij niet slim. Jaarlijks verbruikt zo’n centrale 200t uranium, oftewel 8 containers. Veel vrachtjes zul je dus niet krijgen met zo’n schuit.

    Geplaatst door: erik op
  • Johan Wie ?, ben blij dat jij niet de mening van de gemiddelde binnenvaarder vertegenwoordigd, net als me collega zegt je kan het ook anders brengen.
    Komt bij dat het terrein waar de OBA haar kolen opslaat vroeger een testbaan van Ford was, ook de haven waar de Rietlanden en andere stofoverlast veroorzakende bedrijven zich hebben gevestigd, vroeger daar niet zaten.
    Ben het direct met je eens dat als je in een industriegebied gaat wonen je niet moet zeuren, maar helaas naar mijn mening is de industrie naar de bewoners toe gegroeid en niet andersom.
    Voorts vraag ik mij af wat die bedrijven daar zoeken we hebben toch een 2 de maasvlakte laten ze zich daar vestigen deze is er speciaal voor.
    Voordelen geen grotere eenheden op het Amsterdam Rijn Kanaal tenslotte ze kunnen over de Waal.
    Let ook op de OBA zowel als de Rietlanden slaan schroot over fijn als je op een mooie zomeravond je slaapkamerraam open hebt in Zaandam.
    Kortom leven en werken moet wel samen kunnen.

    Geplaatst door: Hagens op
  • beste johan
    is er niet een andere manier om uw mening te verwoorden?Wat wilt u hier nu mee bereiken?Je hoeft het er niet mee eens te zijn,maar probeer met respect te blijven schrijven.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Dan heb je nog niet gelezen hoeveel kolencedntrales er in Duitsland niet door gaan. Koop maar een schip waar je kernenergie mee kunt vervoeren???Kolen een aflopende zaak.

    Geplaatst door: daan op
  • Dan moet je maar niet in een haven gebied werken,nee die chemische stoffen in huis die je door t riool spoelt zijn niet schadelijk zeker….
    Deze mensen gwoon 1500E meegeven en hun huis uit trappen,en huizen plat gooien,en daar nog meer kolen bulten op gooien,hebben wij meer te vervoeren haha

    Geplaatst door: johan op

Reageer