Provincie Brabant steunt binnenhavens

Bergen op Zoom, Oss en Veghel krijgen steun van de provincie Noord-Brabant om hun plannen voor uitbreiding van binnenhavens waar te maken. De provincie heeft bij het rijk een aanvraag ingediend voor cofinanciering. De provincie vindt het vervoer over water een goede manier om het wegennet te ontlasten.

Brabant vindt uitbreiding van de havens nodig omdat het goederenvervoer van en naar Noord-Brabant sterk groeit. ‘Om hierop tijdig voorbereid te zijn, is samen met experts een Brabantse strategische visie goederenvervoer opgesteld’, meldt verkeersgedeputeerde Cora Steffens-van Nieuwenhuizen. ‘Noord-Brabant ligt strategisch tussen de tweede en vierde grootste haven ter wereld, het Duitse Ruhrgebied en belangrijke afzetgebieden in West-Europa. Dit heeft grote gevolgen voor Noord-Brabant. Samen met het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen, gemeenten en Rijkswaterstaat hebben we deze visie voorbereid. Brabant bekleedt nu nog een toppositie op dit terrein, dat moeten we zo houden. Maar daar is wel een brede, multimodale aanpak voor nodig.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Provincie Brabant steunt binnenhavens | Schuttevaer.nl

Provincie Brabant steunt binnenhavens

Bergen op Zoom, Oss en Veghel krijgen steun van de provincie Noord-Brabant om hun plannen voor uitbreiding van binnenhavens waar te maken. De provincie heeft bij het rijk een aanvraag ingediend voor cofinanciering. De provincie vindt het vervoer over water een goede manier om het wegennet te ontlasten.

Brabant vindt uitbreiding van de havens nodig omdat het goederenvervoer van en naar Noord-Brabant sterk groeit. ‘Om hierop tijdig voorbereid te zijn, is samen met experts een Brabantse strategische visie goederenvervoer opgesteld’, meldt verkeersgedeputeerde Cora Steffens-van Nieuwenhuizen. ‘Noord-Brabant ligt strategisch tussen de tweede en vierde grootste haven ter wereld, het Duitse Ruhrgebied en belangrijke afzetgebieden in West-Europa. Dit heeft grote gevolgen voor Noord-Brabant. Samen met het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen, gemeenten en Rijkswaterstaat hebben we deze visie voorbereid. Brabant bekleedt nu nog een toppositie op dit terrein, dat moeten we zo houden. Maar daar is wel een brede, multimodale aanpak voor nodig.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer