Vertragingsactie spits Westropa helpt

De Nederlandse spits Westropa heeft afgelopen week de aanzet gegeven tot een tijdelijke verruiming van de bedieningstijden op de Franse Maas. Vanwege de beperkte bedieningstijden tussen Donchery en Troussey heeft de Westropa in deze sector geen jachten meer laten passeren en dat ook aan alle betrokken personen en instanties gemeld. De klacht van de Westropa werd onderschreven door Koninklijke Schuttevaer en de Franse schippersbond CNBA.

De Westropa op de Franse Maas

Voormalig CNBA-vertegenwoordiger Antoine Berenwanger wist vervolgens bij Voies Navigables de France (VNF) gedaan te krijgen dat de bedrijfsvaart hier gedurende de stremming van het Canal entre Champagne et Bourgogne op werkdagen van 7 tot 19 uur mag schutten, in plaats van 8.30 tot 18 uur. Op zon- en feestdagen worden de 39 sluizen tot 16 juni van 9 tot 18 uur bediend, een uur langer dan gebruikelijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vertragingsactie spits Westropa helpt | Schuttevaer.nl

Vertragingsactie spits Westropa helpt

De Nederlandse spits Westropa heeft afgelopen week de aanzet gegeven tot een tijdelijke verruiming van de bedieningstijden op de Franse Maas. Vanwege de beperkte bedieningstijden tussen Donchery en Troussey heeft de Westropa in deze sector geen jachten meer laten passeren en dat ook aan alle betrokken personen en instanties gemeld. De klacht van de Westropa werd onderschreven door Koninklijke Schuttevaer en de Franse schippersbond CNBA.

De Westropa op de Franse Maas

Voormalig CNBA-vertegenwoordiger Antoine Berenwanger wist vervolgens bij Voies Navigables de France (VNF) gedaan te krijgen dat de bedrijfsvaart hier gedurende de stremming van het Canal entre Champagne et Bourgogne op werkdagen van 7 tot 19 uur mag schutten, in plaats van 8.30 tot 18 uur. Op zon- en feestdagen worden de 39 sluizen tot 16 juni van 9 tot 18 uur bediend, een uur langer dan gebruikelijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer