Beurs Klassieke Schepen crisisbestendig

Via een directe verbinding opende kapitein Andi Manser van de clipper Stad Amsterdam vanaf de Zuid-Amerikaanse kust (41.01 S, 61.57 W) vorige week de beurs Klassieke Schepen in Enkhuizen. De dertiende editie, die tot opluchting van organisatoren Thedo Fruithof en Wim de Bruijn met 147 deelnemers crisisbestendig bleek. En waarvoor nog steeds deelnemers Fruithof bellen om te vragen of ze hun hond mogen meenemen. ‘Al dertien keer krijgen ze hetzelfde antwoord: natuurlijk!’

Beurs Klassieke Schepen crisisbestendig

Voorafgaand aan de opening overhandigde De Bruijn het standaardwerk van auteur Ron de Vos, ‘Nederlandse schoeners en brikken’, aan wethouder Hendrik Boland van Enkhuizen. Die deed daarop uit de doeken, dat Enkhuizen onder het motto ‘gastvrije haven en historische glorie’ zijn best doet om de traditionele schepen een goede thuishaven te bieden. ‘Komende winter werken we aan de L-steiger, wat meer ligplaatsen oplevert voor de riviercruisers en extra ruimte schept rond een beurstent als deze. Verder wordt de Gependam verbreed, zodat hij zwaardere schepen ligplaats kan bieden en wordt de oude Harlinger steiger opgeknapt en verlengd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Beurs Klassieke Schepen crisisbestendig | Schuttevaer.nl

Beurs Klassieke Schepen crisisbestendig

Via een directe verbinding opende kapitein Andi Manser van de clipper Stad Amsterdam vanaf de Zuid-Amerikaanse kust (41.01 S, 61.57 W) vorige week de beurs Klassieke Schepen in Enkhuizen. De dertiende editie, die tot opluchting van organisatoren Thedo Fruithof en Wim de Bruijn met 147 deelnemers crisisbestendig bleek. En waarvoor nog steeds deelnemers Fruithof bellen om te vragen of ze hun hond mogen meenemen. ‘Al dertien keer krijgen ze hetzelfde antwoord: natuurlijk!’

Beurs Klassieke Schepen crisisbestendig

Voorafgaand aan de opening overhandigde De Bruijn het standaardwerk van auteur Ron de Vos, ‘Nederlandse schoeners en brikken’, aan wethouder Hendrik Boland van Enkhuizen. Die deed daarop uit de doeken, dat Enkhuizen onder het motto ‘gastvrije haven en historische glorie’ zijn best doet om de traditionele schepen een goede thuishaven te bieden. ‘Komende winter werken we aan de L-steiger, wat meer ligplaatsen oplevert voor de riviercruisers en extra ruimte schept rond een beurstent als deze. Verder wordt de Gependam verbreed, zodat hij zwaardere schepen ligplaats kan bieden en wordt de oude Harlinger steiger opgeknapt en verlengd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer