Henry R vaart tegen pijler Waalbrug Nijmegen

Het containerschip Henry R is in de nacht van maandag op dinsdag rond half drie tegen een pijler van de Waalbrug in Nijmegen gevaren. Het schip was geladen met lege containers en verloor bij de aanvaring twee van deze containers.

Rijkswaterstaat heeft inmiddels een van de twee lege containers weten te bergen. Naar de andere container wordt nog met sonarapparatuur gezocht. De aanvaring heeft geen consequenties voor het scheepvaartverkeer. De container ligt volgens RWS vanwege het hoge water zo diep dat de container geen gevaar oplevert.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • Ik snap niet de discussies over ais en deze aanvaring. Maar het blijft al kan je 100 apparatuur bij zetten schip word gevaren door een mens waar mens bezig is gebeuren ongelukken dat is eenmaal zo. Iedereen gaat wel iets over komen als je met een auto 100000 km rij op een jaar is kans zeer groot dat je ergens bij betrokken ben. Dus Henri succes met alles en hopelijk gaat alles weer voor zon.

    Geplaatst door: Laurens op
  • Ik wens de bemanning een snelle en goede afhandeling toe …..

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Waar mensen werken vallen spaanders en ja er wordt nu eenmaal veel gewerkt in deze economie dus zal het aantal ongelukjes wel wat meer zijn als… .Geef niets of iemand de schuld het is alleen jammer dat zoiets wel eens kan gebeuren.En of je nu wel of geen voorstander bent van bepaalde apparatuur doet hier niets maar dan ook niets ter zake.Het bovenstaande stuk beschrijft een aanvaring en dat is voor die mensen al meer als genoeg.

    Geplaatst door: mvg op
  • AIS als navigatie-hulpmiddel?

    Geplaatst door: Harry op
  • Toch wel lachen weer met sommige,AIS moet verplicht worden,dan zie je tenminste en weet je wie er voor je vaart .Of op de oude manier,letters ontcijferen met de verrekijker aan het oog gekluisterd.Waar jullie dat privé van halen en dat zo ERG vinden.Wij,in de tankvaart,is dat dagelijkse kost wat de klant,het kantoor,de havendienst wilt weten over ons allen!!Maar toch wel lol met die droge ladingsschepen,PRIVACY!

    Geplaatst door: privaat op
  • Gewoon de AIS verplicht stellen voor elke brugpijler en in plaats van de snelheid de vrije doorvaarhoogte aangeven.

    Geplaatst door: slaper op
  • Een ding is zeker als we geen ais hadden en ook geen radar ,marifoon ,tv , telefoon hadden we misschien wel meer tijd voor ons zelf. hadden we minder personeel nodig, en hoefden we zeker niet onderbemand te varen.
    PS
    ais is iets voor mensen die geen zin hebben om op te letten

    Geplaatst door: Jaap op
  • Kan me nog een artikel én reacties herinneren over een schipper (sorry schipstér dan wel vrouwelijke roerganger) die de Botlekbrug geraakt heeft enige tijd geleden.De hele wereld viel over haar heen.Het leek en lijkt wel alsof op dat moment door zo’n ongelukkige samenloop van omstandigheden de betweters (de beste stuurlui dus) het nóóit of te nimmer zal en kan overkomen en ze zich daarom volop kunnen uitleven in negatief commentaar…HH collega’s…: wees selectief.Objectief.En bedenk dat niemand, ook u niet,foutloos zijn werk doet.Het komt om eerlijk te zijn erg respectloos over allemaal.Zeik mekaar niet zo af…morgen kan een van jullie door welke omstandigheid dan ook de pineut zijn…En dan de commentaren lezen als het je overkomen is. Leuk hé..? Nee toch…?

    Geplaatst door: Walter op
  • Een verstandige schipper, die regelmatig de commentaren hier leest, weet ze ook op de juiste waarde te schatten en laat zich de kop niet gek maken.

    Geplaatst door: PieterW op
  • Oeps de helf is weggevallen.

    Binnenkort AIS verplicht. En wat dan als de AIS kapot is. Schip verplicht tegen de wal als zijnde een schip(per) zonder patent

    Geplaatst door: Thijs op
  • leg eens je handen boven jullie hoofd en kijk wie er onder sta .voor je commentaar op een ander hebt . dat zouden jullie eens moeten doen . iedereen maakt wel eens iets mee .zeg NOOIT ik kan het weten .

    Geplaatst door: valentine op
  • >>>En dan ook over AIS-blindgangers, vroeger had niemand AIS en tegenwoordig is het zo goed als verplicht

    Geplaatst door: Thijs op
  • Joop wat een enorm lulverhaal schrijf jij. En dan ook over AIS-blindgangers, vroeger had niemand AIS en tegenwoordig is het zo goed als verplicht en toen gebeurde er minder als nu met die AIS. Het is niet te hopen dat u de volgende bent waar men over aan het twisten en roddelen is. Zwak, ja zeer zwak om men nu al een stempel te drukken op iemand die ook niet moedwillig tegen die peiler aangevaren is.
    Ik wens dan ook de hele bemanning sterkte toe met verdere afwikkeling

    Geplaatst door: lourens op
  • Heej Erwin, kom op zeg. Jij weet net zo goed als ik hoe het tegenwoordig gaat. Tv in de hut, lampjes aan en effe niet goed opgelet en BOEMMMM. Deze keer hij en de volgende keer IK…!!!! Niks geen gezeur over AIS, alleen maar verplichten per direkt. Die BLINDGANGER`S zijn levens gevaarlijk. Vooral als je toch al niet oplet hahahahaha.

    Geplaatst door: joop op
  • Sorry hoor maar zijn er nog zinlozere discussies als dit? Niemand vraagt erom om tegen een brug aan te varen. Beetje respect voor anderen zou op zijn plaats zijn. En idd ben ik het met mensen eens die zeggen dat Marinetraffic.com een inbreuk is op de privacy. Maar val niet zomaar iemand af als je niet weet waar de oorzaak ligt. Succes met de afhandeling mensen

    Geplaatst door: Erwin van Bussel op
  • word hier al over een oorzaak of dom iets gesproken dan ?
    volgens mij niet.gewoon een vaarfoutje . ff 1000euro boete en de zaak is klaar

    Geplaatst door: ikke op
  • Duscussie over AIS is hier niet zo relavant. Je ziet alleen waar iemand is, , snelheid ed, De vraag is echter, er varen tientallen langs de pijler van de Waalbrug er één er tegenaan?? Waarom?? Als er velen langskunnen waarom deze dan niet.. Slaap, suf, stom, stommer, stomst..

    Geplaatst door: lucas op
  • Tja dit is wel een van de grootste nadelen van AIS (m.i. heeft het zeker ook veel goede kanten).
    Iedereen is opeens expert en kletst onbevangen over van alles.
    Maar wat betreft privacyschending, geheim blijft zoiets natuurlijk niet, als je gewoon zoals wij vanmorgen er voorbij vaart en je ziet staat en toestand van zijn lading heb je geen uitleg nodig.
    Maar om na je half doodgeschrokken te zijn van het incident (dat moet toch wel zoiets is niet leuk hoor)nog een emmer commentaar over je heen te krijgen lijkt mij niet zo tof.

    Geplaatst door: J de Groen-Poolster op
  • lekker
    heb je een aanvaring gehad ben je de zaken op orde aan het stellen ben je opeens middelpunt van de discussie
    allemaal dankzij marinetraffic.com
    ais is ok
    marinetraffic is vette inbreuk op je privacy

    Geplaatst door: anton op
  • jaja en je kan ook zien dat ie tegen de pijler voer als je route aanklikt….

    Geplaatst door: ikke op

Reageer

Henry R vaart tegen pijler Waalbrug Nijmegen | Schuttevaer.nl

Henry R vaart tegen pijler Waalbrug Nijmegen

Het containerschip Henry R is in de nacht van maandag op dinsdag rond half drie tegen een pijler van de Waalbrug in Nijmegen gevaren. Het schip was geladen met lege containers en verloor bij de aanvaring twee van deze containers.

Rijkswaterstaat heeft inmiddels een van de twee lege containers weten te bergen. Naar de andere container wordt nog met sonarapparatuur gezocht. De aanvaring heeft geen consequenties voor het scheepvaartverkeer. De container ligt volgens RWS vanwege het hoge water zo diep dat de container geen gevaar oplevert.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (20)

  • Ik snap niet de discussies over ais en deze aanvaring. Maar het blijft al kan je 100 apparatuur bij zetten schip word gevaren door een mens waar mens bezig is gebeuren ongelukken dat is eenmaal zo. Iedereen gaat wel iets over komen als je met een auto 100000 km rij op een jaar is kans zeer groot dat je ergens bij betrokken ben. Dus Henri succes met alles en hopelijk gaat alles weer voor zon.

    Geplaatst door: Laurens op
  • Ik wens de bemanning een snelle en goede afhandeling toe …..

    Geplaatst door: MatroosVincent op
  • Waar mensen werken vallen spaanders en ja er wordt nu eenmaal veel gewerkt in deze economie dus zal het aantal ongelukjes wel wat meer zijn als… .Geef niets of iemand de schuld het is alleen jammer dat zoiets wel eens kan gebeuren.En of je nu wel of geen voorstander bent van bepaalde apparatuur doet hier niets maar dan ook niets ter zake.Het bovenstaande stuk beschrijft een aanvaring en dat is voor die mensen al meer als genoeg.

    Geplaatst door: mvg op
  • AIS als navigatie-hulpmiddel?

    Geplaatst door: Harry op
  • Toch wel lachen weer met sommige,AIS moet verplicht worden,dan zie je tenminste en weet je wie er voor je vaart .Of op de oude manier,letters ontcijferen met de verrekijker aan het oog gekluisterd.Waar jullie dat privé van halen en dat zo ERG vinden.Wij,in de tankvaart,is dat dagelijkse kost wat de klant,het kantoor,de havendienst wilt weten over ons allen!!Maar toch wel lol met die droge ladingsschepen,PRIVACY!

    Geplaatst door: privaat op
  • Gewoon de AIS verplicht stellen voor elke brugpijler en in plaats van de snelheid de vrije doorvaarhoogte aangeven.

    Geplaatst door: slaper op
  • Een ding is zeker als we geen ais hadden en ook geen radar ,marifoon ,tv , telefoon hadden we misschien wel meer tijd voor ons zelf. hadden we minder personeel nodig, en hoefden we zeker niet onderbemand te varen.
    PS
    ais is iets voor mensen die geen zin hebben om op te letten

    Geplaatst door: Jaap op
  • Kan me nog een artikel én reacties herinneren over een schipper (sorry schipstér dan wel vrouwelijke roerganger) die de Botlekbrug geraakt heeft enige tijd geleden.De hele wereld viel over haar heen.Het leek en lijkt wel alsof op dat moment door zo’n ongelukkige samenloop van omstandigheden de betweters (de beste stuurlui dus) het nóóit of te nimmer zal en kan overkomen en ze zich daarom volop kunnen uitleven in negatief commentaar…HH collega’s…: wees selectief.Objectief.En bedenk dat niemand, ook u niet,foutloos zijn werk doet.Het komt om eerlijk te zijn erg respectloos over allemaal.Zeik mekaar niet zo af…morgen kan een van jullie door welke omstandigheid dan ook de pineut zijn…En dan de commentaren lezen als het je overkomen is. Leuk hé..? Nee toch…?

    Geplaatst door: Walter op
  • Een verstandige schipper, die regelmatig de commentaren hier leest, weet ze ook op de juiste waarde te schatten en laat zich de kop niet gek maken.

    Geplaatst door: PieterW op
  • Oeps de helf is weggevallen.

    Binnenkort AIS verplicht. En wat dan als de AIS kapot is. Schip verplicht tegen de wal als zijnde een schip(per) zonder patent

    Geplaatst door: Thijs op
  • leg eens je handen boven jullie hoofd en kijk wie er onder sta .voor je commentaar op een ander hebt . dat zouden jullie eens moeten doen . iedereen maakt wel eens iets mee .zeg NOOIT ik kan het weten .

    Geplaatst door: valentine op
  • >>>En dan ook over AIS-blindgangers, vroeger had niemand AIS en tegenwoordig is het zo goed als verplicht

    Geplaatst door: Thijs op
  • Joop wat een enorm lulverhaal schrijf jij. En dan ook over AIS-blindgangers, vroeger had niemand AIS en tegenwoordig is het zo goed als verplicht en toen gebeurde er minder als nu met die AIS. Het is niet te hopen dat u de volgende bent waar men over aan het twisten en roddelen is. Zwak, ja zeer zwak om men nu al een stempel te drukken op iemand die ook niet moedwillig tegen die peiler aangevaren is.
    Ik wens dan ook de hele bemanning sterkte toe met verdere afwikkeling

    Geplaatst door: lourens op
  • Heej Erwin, kom op zeg. Jij weet net zo goed als ik hoe het tegenwoordig gaat. Tv in de hut, lampjes aan en effe niet goed opgelet en BOEMMMM. Deze keer hij en de volgende keer IK…!!!! Niks geen gezeur over AIS, alleen maar verplichten per direkt. Die BLINDGANGER`S zijn levens gevaarlijk. Vooral als je toch al niet oplet hahahahaha.

    Geplaatst door: joop op
  • Sorry hoor maar zijn er nog zinlozere discussies als dit? Niemand vraagt erom om tegen een brug aan te varen. Beetje respect voor anderen zou op zijn plaats zijn. En idd ben ik het met mensen eens die zeggen dat Marinetraffic.com een inbreuk is op de privacy. Maar val niet zomaar iemand af als je niet weet waar de oorzaak ligt. Succes met de afhandeling mensen

    Geplaatst door: Erwin van Bussel op
  • word hier al over een oorzaak of dom iets gesproken dan ?
    volgens mij niet.gewoon een vaarfoutje . ff 1000euro boete en de zaak is klaar

    Geplaatst door: ikke op
  • Duscussie over AIS is hier niet zo relavant. Je ziet alleen waar iemand is, , snelheid ed, De vraag is echter, er varen tientallen langs de pijler van de Waalbrug er één er tegenaan?? Waarom?? Als er velen langskunnen waarom deze dan niet.. Slaap, suf, stom, stommer, stomst..

    Geplaatst door: lucas op
  • Tja dit is wel een van de grootste nadelen van AIS (m.i. heeft het zeker ook veel goede kanten).
    Iedereen is opeens expert en kletst onbevangen over van alles.
    Maar wat betreft privacyschending, geheim blijft zoiets natuurlijk niet, als je gewoon zoals wij vanmorgen er voorbij vaart en je ziet staat en toestand van zijn lading heb je geen uitleg nodig.
    Maar om na je half doodgeschrokken te zijn van het incident (dat moet toch wel zoiets is niet leuk hoor)nog een emmer commentaar over je heen te krijgen lijkt mij niet zo tof.

    Geplaatst door: J de Groen-Poolster op
  • lekker
    heb je een aanvaring gehad ben je de zaken op orde aan het stellen ben je opeens middelpunt van de discussie
    allemaal dankzij marinetraffic.com
    ais is ok
    marinetraffic is vette inbreuk op je privacy

    Geplaatst door: anton op
  • jaja en je kan ook zien dat ie tegen de pijler voer als je route aanklikt….

    Geplaatst door: ikke op

Reageer