Aanvaring met twee schepen op Nederrijn bij Millingen

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn twee binnenvaartschepen op de Nederrijn bij Millingen frontaal op elkaar gevaren. Er raakte niemand gewond, er kwamen geen gevaarlijke stoffen vrij, meldt de Waterpolitie van het KLPD.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • Gelukkig hebben we niets beters te doen dan zeuren op elkaar.
    Ik hoop voor allen die het beter weten,dat ze het nooit mee hoeven te maken.
    Want dan zouden ze moeten gaan zeuren over zichzelf…..

    Geplaatst door: huip op
  • @stephan

    Dus jij kijkt in de schuttevaer en denkt he een tanker. ja zie je alweer een tanker. ik denk dat als we voor elke aanvaring een bericht schrijven dat schuttevaer vol staat en maakt niet uit wat van schepen. slaat natuurlijk nergens op. zit zeker op een droog lading schip? iedereen maakt fouten het is niet zo omdat je op een droog lading schip of container schip zit dat je een super kapitein bent.

    Geplaatst door: Student op
  • @harm
    nou zo ver ik hoor zijn het meer de tankers hoor maargoed iedereen maak wel eens een foutje blijkbaar snap jij niks van het vare

    Geplaatst door: stephan op
  • Weet je waarom een hoop schepen in de midden van de rivier varen (en niet alleen s’nachts)omdat een heleboel schippers vandaag de dag het varen moeten combineren met TV kijken.
    Heeft niks met de oorzaak van deze aanvaring te maken (of misschien toch?)
    Maar wil bij deze de schippers op hun verantwoording wijzen namelijk,ga je op het varen concentreren en bezighouden en haal de TV uit de stuurhut.

    Geplaatst door: Marco op
  • weet niet wie er hier schuld heeft maar wel dat als het donker wordt een heleboel zgn schippers erg ver in de midden moeten varen.Als je er dan wat van zegt dan krijg je ( meestal ) een grote bek.Een heleboel hebben geen idee meer waar en hoe je moet varen, want dat hebben ze nooit geleerd !

    Geplaatst door: overkill op
  • @ harm
    Je hebt wel een beetje gelijk maar vrijheids van meningsuiting, iedereen mag schrijven of zeggen wat ie wil (wat een beetje normaal toelaatbaar is natuurlijk) zo ook anoniem of niet, kijk maar naar de grote dagbladen kan ook allemaal anoniem (prive wet)

    Geplaatst door: toon op
  • ik zag net een droge lading schip met een deuk in de kop conclusie: alle droge lading schepen kunnen niet varen wat ik ermee wil zeggen is dat het discussie niveau soms echt om te huilen is

    Geplaatst door: harm op
  • Sonja,
    Maak jij ook niet de fout door gelijk te oordelen terwijl de politie de zaak nog in onderzoek heeft of is dit weer een fout oordeel van mij?

    Net als de zoon wiens vader ook fouten maakt maak ik ook fouten en mijn vader ook….
    IEDEREEN maakt fouten ongeacht afkomst of misschien wel schipper op een tanker of droge lading…. nou ja…. sommige droge lading schippers niet als ik bepaalde mensen hier moet geloven.

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Sonja,

    Ongeacht wie zijn fout het was:

    Mijn vader maakt ook fouten net als iedereen.

    Geplaatst door: zoon die ook fouten maakt op
  • Je moet er wel rekening mee houden dat er in marinetraffic ook afwijkingen kunnen zitten als hij een beetje verkeerd afgesteld is. Je kan er wel veel op zien maar je moet er niet te veel op vertrouwen.

    Geplaatst door: Kevin op
  • ik weet niet wie de schuld krijgt en het maakt niet uit want het is al erg genoeg. en ik denk niet dat tankers vaker betrokken zijn bij ongelukken. ze staan meer in de krant maar hoeveel ongelukken staan er niet in. tuurlijk tankers zijn nu een hype zodra er weer iets ergs gebeurd met een container of droge lading is daar ook iets voor te vinden. mensen het maakt niet uit wat van schip het is het gebeurd overal. dit is alleen in de krant dus makkelijk af te geven hierop. denk aub na overal waar mensen werken maakt niet uit op wat van schip gebeuren ongelukken.

    Geplaatst door: Student op
  • Het zal wel weer een tanker geweest zijn die de schuld krijgt! Misschien zijn er in verhouding ook wel veel tankers betrokken bij aanvaringen etc. Ongelukken op de weg zijn meestal ook de schuld van vrachtwagens! Hoe komen wij allemaal aan deze info? OMDAT DE MEDIA DIT SCHRIJFT!!!! De meeste mensen slikken dit als zoete koek. Mijn conclusie is dat de Nederlandse media steeds meer op de Amerikaanse media gaat lijken. Staat toch leuk in de krant z’on schreeuwerige kop, Tanker zal wel weer schuldig zijn, zeker na de “Waldhof” . Wacht rustig af tot het onderzoek is afgerond en laat u niet gek maken door ” collega’s” en een paar jounalisten!

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Als je op Marinetraffic kijkt….. Net een spelletje Tjonge tjonge Net kinderen

    Geplaatst door: Maria op
  • dus Sonja… zoek een hoekje en ga je er maar eens diep zitten schamen over je eerste reactie!

    Geplaatst door: Niettegeloven op
  • ik hoor over marifoon contact niets communicatie

    Geplaatst door: jaap v op
  • als je op marinetraffic kijk,zie je dat het vrachtschip keurig aan zijn eigen wal zat,en de tanker steeds verder naar de linkeroever kwam,en zoals hier gezegt wordt dat het vrachtschip schuin de rivier over stak,is op het allerlaaste moment gebeurt,en is hoogswaarschijnelijk eenn uitwijk move geweest!het gaat hier niet om of het een tanker of geen tanker was…..maar in dit geval zat de tanker wel fout,je heb daar afvarig niks te zoeken zonder dat je gemeld heb om rond te gaan om te bunkeren.
    maar dit zal ook ongeveer wel de conclusie van de politie worden.

    Gr. kevin

    Geplaatst door: kevin raaiijmakers op
  • een ongegeluk heb je zo .maar wat mijn elke keer weer dwars zit om mekaar de schuld geven .sonja je moet is terug lezen wat u heb geschreven .het is niet leuk wat er gebeurd is, maar wel realisties blijven .ben blij dat er geen persoonlijke ongeluken zijn gebeurd .zowel op de tanker als op het vrachtschip.en wie er ook fout is we zijn en blijven mensen .

    Geplaatst door: fred op
  • Nee ben er niet door in de war,maar moet er weer eentje commentaar geven dat ie iets heel anders heeft gehoord.
    Heb zelf 27 jaar gevaren en is toch meestal dat tankers de schuld krijgen,maar ja het onderzoek zal het wel uitwijzen hoe het is gegaan.
    Ben al blij dat er geen mensen gewond zijn geraakt

    Geplaatst door: sonja op
  • @ Sonja
    Waarom zouden ze de tanker weer de schuld geven.
    Ik heb het idee dat je nog een beetje in de war bent van deze gebeurtenis

    Geplaatst door: teuntje op
  • De tanker is de Roma gewezen Payom.
    Van het vrachtschip weet ik de naam niet eentje uit werkendam.
    Maar zal wel weer zo gaan dat ze de tanker de schuld geven.
    En dank je wel Atlas zal het tegen ze zeggen.
    de kop zit echt finaal in elkaar.

    Geplaatst door: sonja op
  • welke 2 schepen waren het ???

    Geplaatst door: eppo op
  • wat voor verhalen gaan er dan de ronde als ik het mag vragen

    Geplaatst door: sonja op
  • Nou Sonja de verhalen gaan iets anders de ronde in maja we wachten het onderzoek maar rustig af!

    Geplaatst door: George op
  • Wat een klote zooi zeg! Heb het gehoord wat er gebeurd is… Sterkte ermee hopen dat jullie weer snel kunnen varen!

    Geplaatst door: Collegas vd MTS RP Basel op
  • @ sonja
    Waardoor stak het schuin over dan?? De Waterpolitie onderzoekt de precieze toedracht dus er kan vanalles zijn gebeurd wat u misschien (nog) niet weet.

    Geplaatst door: Toon op
  • Ben blij dat de bemanning van de tanker niks mankeerde.
    Was namelijk m,n vader die aan het roer stond die nacht.
    En doordat dat vrachtschip gewoon schuin de rivier over kwam steken kon m,n pa niks meer doen.
    Als sommige niet kunnen varen s,nachts moeten ze gewoon gaan slapen,is mijn mening.

    Geplaatst door: sonja op
  • Dat is niet de nederrijn maar het Bijlands Kanaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlandsch_Kanaal

    Geplaatst door: BB op

Reageer

Aanvaring met twee schepen op Nederrijn bij Millingen | Schuttevaer.nl

Aanvaring met twee schepen op Nederrijn bij Millingen

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn twee binnenvaartschepen op de Nederrijn bij Millingen frontaal op elkaar gevaren. Er raakte niemand gewond, er kwamen geen gevaarlijke stoffen vrij, meldt de Waterpolitie van het KLPD.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (27)

  • Gelukkig hebben we niets beters te doen dan zeuren op elkaar.
    Ik hoop voor allen die het beter weten,dat ze het nooit mee hoeven te maken.
    Want dan zouden ze moeten gaan zeuren over zichzelf…..

    Geplaatst door: huip op
  • @stephan

    Dus jij kijkt in de schuttevaer en denkt he een tanker. ja zie je alweer een tanker. ik denk dat als we voor elke aanvaring een bericht schrijven dat schuttevaer vol staat en maakt niet uit wat van schepen. slaat natuurlijk nergens op. zit zeker op een droog lading schip? iedereen maakt fouten het is niet zo omdat je op een droog lading schip of container schip zit dat je een super kapitein bent.

    Geplaatst door: Student op
  • @harm
    nou zo ver ik hoor zijn het meer de tankers hoor maargoed iedereen maak wel eens een foutje blijkbaar snap jij niks van het vare

    Geplaatst door: stephan op
  • Weet je waarom een hoop schepen in de midden van de rivier varen (en niet alleen s’nachts)omdat een heleboel schippers vandaag de dag het varen moeten combineren met TV kijken.
    Heeft niks met de oorzaak van deze aanvaring te maken (of misschien toch?)
    Maar wil bij deze de schippers op hun verantwoording wijzen namelijk,ga je op het varen concentreren en bezighouden en haal de TV uit de stuurhut.

    Geplaatst door: Marco op
  • weet niet wie er hier schuld heeft maar wel dat als het donker wordt een heleboel zgn schippers erg ver in de midden moeten varen.Als je er dan wat van zegt dan krijg je ( meestal ) een grote bek.Een heleboel hebben geen idee meer waar en hoe je moet varen, want dat hebben ze nooit geleerd !

    Geplaatst door: overkill op
  • @ harm
    Je hebt wel een beetje gelijk maar vrijheids van meningsuiting, iedereen mag schrijven of zeggen wat ie wil (wat een beetje normaal toelaatbaar is natuurlijk) zo ook anoniem of niet, kijk maar naar de grote dagbladen kan ook allemaal anoniem (prive wet)

    Geplaatst door: toon op
  • ik zag net een droge lading schip met een deuk in de kop conclusie: alle droge lading schepen kunnen niet varen wat ik ermee wil zeggen is dat het discussie niveau soms echt om te huilen is

    Geplaatst door: harm op
  • Sonja,
    Maak jij ook niet de fout door gelijk te oordelen terwijl de politie de zaak nog in onderzoek heeft of is dit weer een fout oordeel van mij?

    Net als de zoon wiens vader ook fouten maakt maak ik ook fouten en mijn vader ook….
    IEDEREEN maakt fouten ongeacht afkomst of misschien wel schipper op een tanker of droge lading…. nou ja…. sommige droge lading schippers niet als ik bepaalde mensen hier moet geloven.

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Sonja,

    Ongeacht wie zijn fout het was:

    Mijn vader maakt ook fouten net als iedereen.

    Geplaatst door: zoon die ook fouten maakt op
  • Je moet er wel rekening mee houden dat er in marinetraffic ook afwijkingen kunnen zitten als hij een beetje verkeerd afgesteld is. Je kan er wel veel op zien maar je moet er niet te veel op vertrouwen.

    Geplaatst door: Kevin op
  • ik weet niet wie de schuld krijgt en het maakt niet uit want het is al erg genoeg. en ik denk niet dat tankers vaker betrokken zijn bij ongelukken. ze staan meer in de krant maar hoeveel ongelukken staan er niet in. tuurlijk tankers zijn nu een hype zodra er weer iets ergs gebeurd met een container of droge lading is daar ook iets voor te vinden. mensen het maakt niet uit wat van schip het is het gebeurd overal. dit is alleen in de krant dus makkelijk af te geven hierop. denk aub na overal waar mensen werken maakt niet uit op wat van schip gebeuren ongelukken.

    Geplaatst door: Student op
  • Het zal wel weer een tanker geweest zijn die de schuld krijgt! Misschien zijn er in verhouding ook wel veel tankers betrokken bij aanvaringen etc. Ongelukken op de weg zijn meestal ook de schuld van vrachtwagens! Hoe komen wij allemaal aan deze info? OMDAT DE MEDIA DIT SCHRIJFT!!!! De meeste mensen slikken dit als zoete koek. Mijn conclusie is dat de Nederlandse media steeds meer op de Amerikaanse media gaat lijken. Staat toch leuk in de krant z’on schreeuwerige kop, Tanker zal wel weer schuldig zijn, zeker na de “Waldhof” . Wacht rustig af tot het onderzoek is afgerond en laat u niet gek maken door ” collega’s” en een paar jounalisten!

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Als je op Marinetraffic kijkt….. Net een spelletje Tjonge tjonge Net kinderen

    Geplaatst door: Maria op
  • dus Sonja… zoek een hoekje en ga je er maar eens diep zitten schamen over je eerste reactie!

    Geplaatst door: Niettegeloven op
  • ik hoor over marifoon contact niets communicatie

    Geplaatst door: jaap v op
  • als je op marinetraffic kijk,zie je dat het vrachtschip keurig aan zijn eigen wal zat,en de tanker steeds verder naar de linkeroever kwam,en zoals hier gezegt wordt dat het vrachtschip schuin de rivier over stak,is op het allerlaaste moment gebeurt,en is hoogswaarschijnelijk eenn uitwijk move geweest!het gaat hier niet om of het een tanker of geen tanker was…..maar in dit geval zat de tanker wel fout,je heb daar afvarig niks te zoeken zonder dat je gemeld heb om rond te gaan om te bunkeren.
    maar dit zal ook ongeveer wel de conclusie van de politie worden.

    Gr. kevin

    Geplaatst door: kevin raaiijmakers op
  • een ongegeluk heb je zo .maar wat mijn elke keer weer dwars zit om mekaar de schuld geven .sonja je moet is terug lezen wat u heb geschreven .het is niet leuk wat er gebeurd is, maar wel realisties blijven .ben blij dat er geen persoonlijke ongeluken zijn gebeurd .zowel op de tanker als op het vrachtschip.en wie er ook fout is we zijn en blijven mensen .

    Geplaatst door: fred op
  • Nee ben er niet door in de war,maar moet er weer eentje commentaar geven dat ie iets heel anders heeft gehoord.
    Heb zelf 27 jaar gevaren en is toch meestal dat tankers de schuld krijgen,maar ja het onderzoek zal het wel uitwijzen hoe het is gegaan.
    Ben al blij dat er geen mensen gewond zijn geraakt

    Geplaatst door: sonja op
  • @ Sonja
    Waarom zouden ze de tanker weer de schuld geven.
    Ik heb het idee dat je nog een beetje in de war bent van deze gebeurtenis

    Geplaatst door: teuntje op
  • De tanker is de Roma gewezen Payom.
    Van het vrachtschip weet ik de naam niet eentje uit werkendam.
    Maar zal wel weer zo gaan dat ze de tanker de schuld geven.
    En dank je wel Atlas zal het tegen ze zeggen.
    de kop zit echt finaal in elkaar.

    Geplaatst door: sonja op
  • welke 2 schepen waren het ???

    Geplaatst door: eppo op
  • wat voor verhalen gaan er dan de ronde als ik het mag vragen

    Geplaatst door: sonja op
  • Nou Sonja de verhalen gaan iets anders de ronde in maja we wachten het onderzoek maar rustig af!

    Geplaatst door: George op
  • Wat een klote zooi zeg! Heb het gehoord wat er gebeurd is… Sterkte ermee hopen dat jullie weer snel kunnen varen!

    Geplaatst door: Collegas vd MTS RP Basel op
  • @ sonja
    Waardoor stak het schuin over dan?? De Waterpolitie onderzoekt de precieze toedracht dus er kan vanalles zijn gebeurd wat u misschien (nog) niet weet.

    Geplaatst door: Toon op
  • Ben blij dat de bemanning van de tanker niks mankeerde.
    Was namelijk m,n vader die aan het roer stond die nacht.
    En doordat dat vrachtschip gewoon schuin de rivier over kwam steken kon m,n pa niks meer doen.
    Als sommige niet kunnen varen s,nachts moeten ze gewoon gaan slapen,is mijn mening.

    Geplaatst door: sonja op
  • Dat is niet de nederrijn maar het Bijlands Kanaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlandsch_Kanaal

    Geplaatst door: BB op

Reageer