BP rondt uitbreiding terminal A’dam af

BP heeft de uitbreiding van haar brandstoffenterminal in het Amsterdamse Havengebied afgerond. Met meer aanlegsteigers en aanpassingen aan faciliteiten moet de wachttijd voor zee- en binnenvaartschepen afnemen. Het totale project, dat 65 miljoen euro kost, nam tweeënhalf jaar in beslag, waarvan dertien maanden voor de bouw.

BP rondt uitbreiding terminal A’dam af

De BP Amsterdam Terminal (BAT) beschikt nu over vier extra steigers voor het laden van binnenvaartschepen en één extra steiger voor het laden van zeevaartschepen. Andere werkzaamheden die zijn uitgevoerd, omvatten aanpassingen van de reeds bestaande steigers voor zeevaartschepen en het leidingen- en wegennetwerk van de terminal. Daarnaast is een aanzienlijk bedrag geïnvesteerd om het vrijkomen van dampen tijdens het laden en lossen van schepen te minimaliseren door de nieuwe steiger te verbinden met een VRU (vapour recovery unit). Alle andere steigers op de BAT zullen eind dit jaar eveneens op een tweede VRU worden aangesloten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

BP rondt uitbreiding terminal A’dam af | Schuttevaer.nl

BP rondt uitbreiding terminal A’dam af

BP heeft de uitbreiding van haar brandstoffenterminal in het Amsterdamse Havengebied afgerond. Met meer aanlegsteigers en aanpassingen aan faciliteiten moet de wachttijd voor zee- en binnenvaartschepen afnemen. Het totale project, dat 65 miljoen euro kost, nam tweeënhalf jaar in beslag, waarvan dertien maanden voor de bouw.

BP rondt uitbreiding terminal A’dam af

De BP Amsterdam Terminal (BAT) beschikt nu over vier extra steigers voor het laden van binnenvaartschepen en één extra steiger voor het laden van zeevaartschepen. Andere werkzaamheden die zijn uitgevoerd, omvatten aanpassingen van de reeds bestaande steigers voor zeevaartschepen en het leidingen- en wegennetwerk van de terminal. Daarnaast is een aanzienlijk bedrag geïnvesteerd om het vrijkomen van dampen tijdens het laden en lossen van schepen te minimaliseren door de nieuwe steiger te verbinden met een VRU (vapour recovery unit). Alle andere steigers op de BAT zullen eind dit jaar eveneens op een tweede VRU worden aangesloten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer