SP: ‘Laat CCR-eisen varen’

De Socialistische Partij heeft staatssecretaris Huizinga gevraagd de nieuwe CCR-eisen aan binnenvaartschepen op te schorten zolang de crisis in de binnenvaart voortduurt. Naleving van de eisen kost de binnenschippers volgens de SP veel geld.

‘Om de vloot te behoeden van faillissementen moeten we ze nu niet onnodig hoge kosten opleggen’, meldt Tweede Kamerlid Emile Roemer. ‘De economische crisis drukt hard op binnenschippers. Met name de familiebedrijven die op en van hun schip leven dreigen als eerste failliet te gaan. De Duitse bond voor binnenschippers heeft daarom afgelopen week al een brief, met verzoek om uitstel van naleving aan de Centrale Commissie Rijnvaart gestuurd. Het zou staatssecretaris Huizinga sieren als zij die oproep namens de Nederlandse binnenvaartsector ondersteunt. Nederland bezit ongeveer de helft van de West-Europese binnenvaartvloot, dus haar stem telt zwaar mee.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

SP: ‘Laat CCR-eisen varen’ | Schuttevaer.nl

SP: ‘Laat CCR-eisen varen’

De Socialistische Partij heeft staatssecretaris Huizinga gevraagd de nieuwe CCR-eisen aan binnenvaartschepen op te schorten zolang de crisis in de binnenvaart voortduurt. Naleving van de eisen kost de binnenschippers volgens de SP veel geld.

‘Om de vloot te behoeden van faillissementen moeten we ze nu niet onnodig hoge kosten opleggen’, meldt Tweede Kamerlid Emile Roemer. ‘De economische crisis drukt hard op binnenschippers. Met name de familiebedrijven die op en van hun schip leven dreigen als eerste failliet te gaan. De Duitse bond voor binnenschippers heeft daarom afgelopen week al een brief, met verzoek om uitstel van naleving aan de Centrale Commissie Rijnvaart gestuurd. Het zou staatssecretaris Huizinga sieren als zij die oproep namens de Nederlandse binnenvaartsector ondersteunt. Nederland bezit ongeveer de helft van de West-Europese binnenvaartvloot, dus haar stem telt zwaar mee.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer