Industrie wil beter Elbe-Lübeckkanaal

De industrie aan het Elbe-Lübeckkanaal dringt aan op modernisering van deze vaarweg. Op die manier zou het vervoer over het kanaal de komende vijftien jaar kunnen vertienvoudigen van 600.000 ton naar 6,4 miljoen ton.

Industrie wil beter Elbe-Lübeckkanaal

Het kanaal werd op 16 juni 1900 in gebruik genomen. Bijna overal langs het kanaal zijn nog overblijfselen te vinden die herinneren aan het Duitse Keizerrijk. Zelfs de jaagpaden zijn nog op veel plaatsen aanwezig. Nooit kon het 62 kilometer lange kanaal gelijke tred houden met de ontwikkelingen in de binnenvaart. Daarin willen de Kamers van koophandel in Lübeck, Hamburg, Lüneburg-Wolfsburg en Maagdenburg verandering brengen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Industrie wil beter Elbe-Lübeckkanaal | Schuttevaer.nl

Industrie wil beter Elbe-Lübeckkanaal

De industrie aan het Elbe-Lübeckkanaal dringt aan op modernisering van deze vaarweg. Op die manier zou het vervoer over het kanaal de komende vijftien jaar kunnen vertienvoudigen van 600.000 ton naar 6,4 miljoen ton.

Industrie wil beter Elbe-Lübeckkanaal

Het kanaal werd op 16 juni 1900 in gebruik genomen. Bijna overal langs het kanaal zijn nog overblijfselen te vinden die herinneren aan het Duitse Keizerrijk. Zelfs de jaagpaden zijn nog op veel plaatsen aanwezig. Nooit kon het 62 kilometer lange kanaal gelijke tred houden met de ontwikkelingen in de binnenvaart. Daarin willen de Kamers van koophandel in Lübeck, Hamburg, Lüneburg-Wolfsburg en Maagdenburg verandering brengen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer