Aan de Reis: ‘Leuke prijzen op de Main’

Op de Duitse kanalen is weinig te doen. ‘Ik kon er zelfs nog geen kwartje bij krijgen’, vertelt een schipper. ‘Toen maar meer tonnen gekregen.’ Een ander lukte het wel om er precies een kwartje bij te krijgen. ‘Meer lukte niet, of ik heb het niet lang genoeg geprobeerd.’ Op de Main is volgens een schipper werk genoeg te krijgen voor kleine schepen en er worden ook nog eens ‘leuke prijzen’ betaald.

Een partij kunstmest werd van Sluiskil naar de Drechtsteden gebracht voor 5,40 euro per ton. Een lading draad ging van het noorden naar het oosten van het land voor 5,90 euro per ton. Voor een binnenlandse reis met maïs van Rotterdam richting het noorden van Nederland werd ruim 4 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Leuke prijzen op de Main’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Leuke prijzen op de Main’

Op de Duitse kanalen is weinig te doen. ‘Ik kon er zelfs nog geen kwartje bij krijgen’, vertelt een schipper. ‘Toen maar meer tonnen gekregen.’ Een ander lukte het wel om er precies een kwartje bij te krijgen. ‘Meer lukte niet, of ik heb het niet lang genoeg geprobeerd.’ Op de Main is volgens een schipper werk genoeg te krijgen voor kleine schepen en er worden ook nog eens ‘leuke prijzen’ betaald.

Een partij kunstmest werd van Sluiskil naar de Drechtsteden gebracht voor 5,40 euro per ton. Een lading draad ging van het noorden naar het oosten van het land voor 5,90 euro per ton. Voor een binnenlandse reis met maïs van Rotterdam richting het noorden van Nederland werd ruim 4 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer