Zeevrachtenmarkt: Kleine hoop op verbetering

De vrachtenmarkt voor de droge bulkers veranderde nauwelijks. Maar er is een kleine hoop dat, door het vrij grote aantal annuleringen van nieuwbouworders en het grotere aantal schepen dat naar de sloop gaat, er dit jaar enige verbetering zal komen. Voor de capesizers was er een minieme verbetering van de vrachten voor ijzerertsreizen van Tubarao naar Qingdao van net iets onder $ 20 per ton tot $ 20,35.

Voor reizen van Australië naar China veranderde de vrachtprijs nauwelijks en bleef net onder $ 8 per ton. De charterhuren bleven pijnlijk laag. De Anangel Merchant (179.718 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering Japan, via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan regio voor $ 6000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Kleine hoop op verbetering | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Kleine hoop op verbetering

De vrachtenmarkt voor de droge bulkers veranderde nauwelijks. Maar er is een kleine hoop dat, door het vrij grote aantal annuleringen van nieuwbouworders en het grotere aantal schepen dat naar de sloop gaat, er dit jaar enige verbetering zal komen. Voor de capesizers was er een minieme verbetering van de vrachten voor ijzerertsreizen van Tubarao naar Qingdao van net iets onder $ 20 per ton tot $ 20,35.

Voor reizen van Australië naar China veranderde de vrachtprijs nauwelijks en bleef net onder $ 8 per ton. De charterhuren bleven pijnlijk laag. De Anangel Merchant (179.718 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering Japan, via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan regio voor $ 6000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer