Zeevrachtenmarkt: Sloop containerschepen en tankers serieuze optie

Voor de panamaxen verbeterden de huren en vrachten in het Verre Oosten. Dat mocht ook wel want de huren waren wel erg laag geworden. Geweldig was de stijging niet. De Petani (75.226dwt, 2008) werd gecharterd oplevering Daeyang, teruglevering Kaohsiung voor $ 15.750 per dag.

Al enige tijd zijn de huren en vrachten op de Atlantische routes wat beter dan in het Verre Oosten. De Spartia (75.115dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Hamburg, teruglevering China voor $ 32.000 per dag, de Seaflower (69.128dwt, 1995) oplevering Piraeus, teruglevering Aden voor $ 35.000 per dag. De huren bij periodecharters verbeterden ook iets tot gemiddeld $ 19.000 per dag voor charters van drie tot vier maanden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Sloop containerschepen en tankers serieuze optie | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Sloop containerschepen en tankers serieuze optie

Voor de panamaxen verbeterden de huren en vrachten in het Verre Oosten. Dat mocht ook wel want de huren waren wel erg laag geworden. Geweldig was de stijging niet. De Petani (75.226dwt, 2008) werd gecharterd oplevering Daeyang, teruglevering Kaohsiung voor $ 15.750 per dag.

Al enige tijd zijn de huren en vrachten op de Atlantische routes wat beter dan in het Verre Oosten. De Spartia (75.115dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Hamburg, teruglevering China voor $ 32.000 per dag, de Seaflower (69.128dwt, 1995) oplevering Piraeus, teruglevering Aden voor $ 35.000 per dag. De huren bij periodecharters verbeterden ook iets tot gemiddeld $ 19.000 per dag voor charters van drie tot vier maanden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer