Aan de Reis: Schippers houden lange termijn voor ogen

Schippers verdienen nog steeds goed, maar houden ook rekening met andere tijden. ‘Ik moet straks bij andere waterstanden ook nog door één deur met mijn bevrachter’, zegt een schipper. Dus lang niet alle schippers vragen momenteel de hoofdprijs. Op de Moezel werd redelijk werk gemeld, in het Ruhrgebied was het erg rustig.

Sojapellets gingen van Amsterdam naar Gent voor 7,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Wageningen was het tarief 6 euro per ton. Palm ging van Amsterdam naar Neuss voor 19,50 per ton. Kolen brachten van Amsterdam naar Mannheim 40 euro per ton op en van Rotterdam naar Frankfurt ook 40 euro per ton. Binnenlands werd van Moerdijk naar Meppel 5 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Schippers houden lange termijn voor ogen | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Schippers houden lange termijn voor ogen

Schippers verdienen nog steeds goed, maar houden ook rekening met andere tijden. ‘Ik moet straks bij andere waterstanden ook nog door één deur met mijn bevrachter’, zegt een schipper. Dus lang niet alle schippers vragen momenteel de hoofdprijs. Op de Moezel werd redelijk werk gemeld, in het Ruhrgebied was het erg rustig.

Sojapellets gingen van Amsterdam naar Gent voor 7,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Wageningen was het tarief 6 euro per ton. Palm ging van Amsterdam naar Neuss voor 19,50 per ton. Kolen brachten van Amsterdam naar Mannheim 40 euro per ton op en van Rotterdam naar Frankfurt ook 40 euro per ton. Binnenlands werd van Moerdijk naar Meppel 5 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer