Aan de Reis: Aanbod houdt niet over

Er is wel werk, maar het aanbod houdt niet over. Vooral in de zeehavens wordt slecht betaald. In het achterland is er werk op Boven-Rijn, Main, Neckar en Donau. Op de Moezel is het rustig met weinig werk en weinig schepen.

De stakingen zijn lastig. ‘De ene week loopt het goed, de andere week is het weer mis. Klanten worden ongeduldig. Vooral bij rondlopen is het erg lastig.’
Nederland
In Amsterdam werd soja aangeboden naar diverse bestemmingen. Bijvoorbeeld naar Merksem voor 4,75 euro per ton of naar Rees voor 5,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Sturzelberg werd 4 euro per ton betaald. Richting Oldenburg was er redelijk aanbod van werk, naar Oldenburg werd 7 euro betaald en naar Haren/Ems 6,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Aanbod houdt niet over | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Aanbod houdt niet over

Er is wel werk, maar het aanbod houdt niet over. Vooral in de zeehavens wordt slecht betaald. In het achterland is er werk op Boven-Rijn, Main, Neckar en Donau. Op de Moezel is het rustig met weinig werk en weinig schepen.

De stakingen zijn lastig. ‘De ene week loopt het goed, de andere week is het weer mis. Klanten worden ongeduldig. Vooral bij rondlopen is het erg lastig.’
Nederland
In Amsterdam werd soja aangeboden naar diverse bestemmingen. Bijvoorbeeld naar Merksem voor 4,75 euro per ton of naar Rees voor 5,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Sturzelberg werd 4 euro per ton betaald. Richting Oldenburg was er redelijk aanbod van werk, naar Oldenburg werd 7 euro betaald en naar Haren/Ems 6,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer