NPRC zet in op containervervoer

Het samenwerkingsverband Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale (NPRC) wil groeien in het vervoer van containers. De coöperatie biedt circa 25 schepen aan die tegenwoordig regelmatig met containers varen. Ze zijn nu 20 tot 25% van hun tijd bezig met dit vervoer.

NPRC

‘Wij hebben 25 geschikte schepen in de aanbieding’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Gepensioneerd ondernemer, sorry maar ik lees eigenlijk geen zure reacties alleen er zijn ontzettend veel schepen die leeg komen daar in omstreken daar er heel weinig terugwerk is bijna allemaal leeg teruggaan richting Amsterdam als je niet vast voor die club vaart of fries bent

    Geplaatst door: Denk t niet op
  • Voor degene die het nog niet door hebben,schippers kunnen niet positief reageren.
    Zelf hebben ze dat allang niet meer door,maar de buitenwereld moet er smakelijk om lachen.

    Geplaatst door: Marco op
  • Lijkt mij dat verschillende mensen hier de plank mis slaan en anders wil ik graag bijleren. Op het traject hengelo utrecht vaart geen één vast schip en volgens helemaal niemand met speciale verf in zijn ruim. Dus zal de NPRC hun leden iets extra’s willen bieden waar volgens mij niets verkeerds aan is. Dus waarom zou zo’n schip in deze tijd niet een paar van deze reisjes doen. Iedereen wil z’n hoofd toch boven water houden. Leeg van antwerpen ga je niet naar hengelo, maar misschien wel als je heen containers mee kan nemen. Iedereen mag op dit stukje schieten en negatief doen, want dat is geloof ik een voorwaarde om hier te mogen reageren.

    Geplaatst door: sander op
  • klopt helemaal, blijf positief maar het moet wel zinnig zijn, wezenloze verhalen in de krant die nergens overgaan dan maken we elkaar blij met een dooie mus.

    Geplaatst door: elzinga op
  • Jammer dat vrijwel altijd negatief alles wordt benaderd door de inzenders van commentaar in het vakblad Schuttevaer.
    Positief wil ik mijn gedachten ventileren. Wat te denken van een een ander systeem luikhoofden zoals bij de zeevaart. x aantal tonnen minder bulk lading en een laag containers ( afhangkelijk van de stabiliteit vol of leeg) op het luikhoofd vervoeren. Een 80m. schip zal dan een 20 containers kunnen vervoeren. Dat elkaar onderuit halen in dit blad snijdt ook geen hout.
    Succes.

    Geplaatst door: gepensioneerd ondernemer op
  • een dooddoener, of te wel een open deur, want veel schepen doen dit al 100 jr als het kan en de zoutschepen mogen niets anders, dus slecht voorbereid interview meneer Vroon.

    Geplaatst door: elzinga op
  • Zo varen er legio , het zijnde bekende meenemertjes , beter iets dan niets !

    Geplaatst door: R op
  • 86 meter.

    ik heb mezelf niet helemaal goed verwoord.
    (te)duur.. laat ik het zo zeggen. het zijn flinke investeringen.

    ik zie dit niet zo zeer als nadeel, wel moet je dan proberen het materieel zo efficient mogelijk in te zetten. vandaar dat ik het idee ook niet zo gek vind.

    en misschien spreek ik mezelf hier een beetje tegen maar in sommige roundtrips word op dit moment de leegvaart betaald. als ze hier lading mee gaan nemen is dat uiterst efficient maar halen ze werk weg van de conculega. maar goed dit hoort bij een vrije markt.

    de binnenvaart kan nog veel efficienter ingezet worden. en ik denk dat dat naar de toekomst toe zal moeten ook.

    Geplaatst door: bertje op
  • @bertje

    zijn de nieuwe schepen te duur? en als dat zo is, is het dan een nadeel? dat betekent volgens mij dat deze schepen meer nodig hebben om te bestaan, dus dat beinvloed dan toch op een positieve manier de prijs? mishien varen ze voor te weinig, daar wil ik niet over oordelen, maar waren ze goedlkoper dan had er nog minder van de prijs overgebleven…..

    Geplaatst door: 86 meter op
  • helemaal eens met roel en ex zoutman.

    Goed idee, alleen net dat zout voorbeeld.
    daar zit toch hele dure verf in die ruimen?
    dat gaat niet werken.

    verder goed idee. als ze maar de gewone kostprijs berekenen en niet de meeneem dan wel olieprijs dan verziek je er mee mee dan je bereikt.

    ook al ben ik van mening dat de schepen tegenwoordig te duur zijn en je ze eigenlijk maximaal moet benutten..

    Geplaatst door: Bertje op
  • Zout schepen mogen al 10 jaar geen retourlading meenemen (kontract voorwaarde] ivm vervuiling containers zeker niet,
    vuil vanboven en roest er onder.ik snap het idee maar hij had nu net niet de zout schepen als voorbeeld moeten nemen.Ik heb er alle respect voor dat iemand iets bestudeert. maar deze manier van bedrijfsvoering doen een heel veel collega’s onder ons al jaren. bedenk een iets goeds om uit de binnenvaart crisis te komen.

    Geplaatst door: exzoutman op
  • en wat denk je van als om een bepaalde tijd laad termijn hebt en je bent er niet wachtend bij een container terminal moet er als nog een leeg schip heen om zout te laden

    Geplaatst door: rijks op
  • als iedereen zich nou lekker blijft op zijn en of eigen werk, dan heb je ook geen geklooi bij andere collegas. nprc denk hierbij natuurlijk weer het wiel te hebben uitgevonden. als je de buren spreekt wil er 80 % niet in de containers omdat het 24 uur herrie en zo voorts maar nu in eens wel? worden naar de bedrijven en terminals dezelfde voorwaarden aangeboden als aan de vaste? als je voor 1800 euro van oosterhout naar antwerpen mag ben je dan als nprc lekker bezig ofwat? in de zand en grind is ook alles kapot gemaakt om het van de bovenrijn mee te nemen probeer dat wat nog een beetje normaal is het dan ook te laten…..

    Geplaatst door: 86 meter op
  • Met de overcappaciteit gaat het wel meevallen denk ik, wanneer voor deze meeneem reisjes KOSTPRIJS ipv onkostenprijs wordt berekend!!

    Gr Henk de Haan

    Geplaatst door: H de Haan op
  • Klinkt misschien dom maar schepen die leeg komen in delfzijl en dan zout laden dan hoeven er ook geen lege schepen heen

    Geplaatst door: Denk t niet op
  • Eruit halen, wat erin zit, meer rendabiliteit. Op zich zelf heel mooi en logisch. Nadeel is wel, dat hoe meer rendabel de schepen varen, hoe groter de overcappaciteit is. De vraag is dan wat dit met de vrachtprijzen gaat doen.
    In ieder geval veel succes!

    Groeten van clubgenoot,

    Geplaatst door: Roel Eerkes op

Reageer

NPRC zet in op containervervoer | Schuttevaer.nl

NPRC zet in op containervervoer

Het samenwerkingsverband Nederlandse Particuliere Rijnvaart Centrale (NPRC) wil groeien in het vervoer van containers. De coöperatie biedt circa 25 schepen aan die tegenwoordig regelmatig met containers varen. Ze zijn nu 20 tot 25% van hun tijd bezig met dit vervoer.

NPRC

‘Wij hebben 25 geschikte schepen in de aanbieding’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Gepensioneerd ondernemer, sorry maar ik lees eigenlijk geen zure reacties alleen er zijn ontzettend veel schepen die leeg komen daar in omstreken daar er heel weinig terugwerk is bijna allemaal leeg teruggaan richting Amsterdam als je niet vast voor die club vaart of fries bent

    Geplaatst door: Denk t niet op
  • Voor degene die het nog niet door hebben,schippers kunnen niet positief reageren.
    Zelf hebben ze dat allang niet meer door,maar de buitenwereld moet er smakelijk om lachen.

    Geplaatst door: Marco op
  • Lijkt mij dat verschillende mensen hier de plank mis slaan en anders wil ik graag bijleren. Op het traject hengelo utrecht vaart geen één vast schip en volgens helemaal niemand met speciale verf in zijn ruim. Dus zal de NPRC hun leden iets extra’s willen bieden waar volgens mij niets verkeerds aan is. Dus waarom zou zo’n schip in deze tijd niet een paar van deze reisjes doen. Iedereen wil z’n hoofd toch boven water houden. Leeg van antwerpen ga je niet naar hengelo, maar misschien wel als je heen containers mee kan nemen. Iedereen mag op dit stukje schieten en negatief doen, want dat is geloof ik een voorwaarde om hier te mogen reageren.

    Geplaatst door: sander op
  • klopt helemaal, blijf positief maar het moet wel zinnig zijn, wezenloze verhalen in de krant die nergens overgaan dan maken we elkaar blij met een dooie mus.

    Geplaatst door: elzinga op
  • Jammer dat vrijwel altijd negatief alles wordt benaderd door de inzenders van commentaar in het vakblad Schuttevaer.
    Positief wil ik mijn gedachten ventileren. Wat te denken van een een ander systeem luikhoofden zoals bij de zeevaart. x aantal tonnen minder bulk lading en een laag containers ( afhangkelijk van de stabiliteit vol of leeg) op het luikhoofd vervoeren. Een 80m. schip zal dan een 20 containers kunnen vervoeren. Dat elkaar onderuit halen in dit blad snijdt ook geen hout.
    Succes.

    Geplaatst door: gepensioneerd ondernemer op
  • een dooddoener, of te wel een open deur, want veel schepen doen dit al 100 jr als het kan en de zoutschepen mogen niets anders, dus slecht voorbereid interview meneer Vroon.

    Geplaatst door: elzinga op
  • Zo varen er legio , het zijnde bekende meenemertjes , beter iets dan niets !

    Geplaatst door: R op
  • 86 meter.

    ik heb mezelf niet helemaal goed verwoord.
    (te)duur.. laat ik het zo zeggen. het zijn flinke investeringen.

    ik zie dit niet zo zeer als nadeel, wel moet je dan proberen het materieel zo efficient mogelijk in te zetten. vandaar dat ik het idee ook niet zo gek vind.

    en misschien spreek ik mezelf hier een beetje tegen maar in sommige roundtrips word op dit moment de leegvaart betaald. als ze hier lading mee gaan nemen is dat uiterst efficient maar halen ze werk weg van de conculega. maar goed dit hoort bij een vrije markt.

    de binnenvaart kan nog veel efficienter ingezet worden. en ik denk dat dat naar de toekomst toe zal moeten ook.

    Geplaatst door: bertje op
  • @bertje

    zijn de nieuwe schepen te duur? en als dat zo is, is het dan een nadeel? dat betekent volgens mij dat deze schepen meer nodig hebben om te bestaan, dus dat beinvloed dan toch op een positieve manier de prijs? mishien varen ze voor te weinig, daar wil ik niet over oordelen, maar waren ze goedlkoper dan had er nog minder van de prijs overgebleven…..

    Geplaatst door: 86 meter op
  • helemaal eens met roel en ex zoutman.

    Goed idee, alleen net dat zout voorbeeld.
    daar zit toch hele dure verf in die ruimen?
    dat gaat niet werken.

    verder goed idee. als ze maar de gewone kostprijs berekenen en niet de meeneem dan wel olieprijs dan verziek je er mee mee dan je bereikt.

    ook al ben ik van mening dat de schepen tegenwoordig te duur zijn en je ze eigenlijk maximaal moet benutten..

    Geplaatst door: Bertje op
  • Zout schepen mogen al 10 jaar geen retourlading meenemen (kontract voorwaarde] ivm vervuiling containers zeker niet,
    vuil vanboven en roest er onder.ik snap het idee maar hij had nu net niet de zout schepen als voorbeeld moeten nemen.Ik heb er alle respect voor dat iemand iets bestudeert. maar deze manier van bedrijfsvoering doen een heel veel collega’s onder ons al jaren. bedenk een iets goeds om uit de binnenvaart crisis te komen.

    Geplaatst door: exzoutman op
  • en wat denk je van als om een bepaalde tijd laad termijn hebt en je bent er niet wachtend bij een container terminal moet er als nog een leeg schip heen om zout te laden

    Geplaatst door: rijks op
  • als iedereen zich nou lekker blijft op zijn en of eigen werk, dan heb je ook geen geklooi bij andere collegas. nprc denk hierbij natuurlijk weer het wiel te hebben uitgevonden. als je de buren spreekt wil er 80 % niet in de containers omdat het 24 uur herrie en zo voorts maar nu in eens wel? worden naar de bedrijven en terminals dezelfde voorwaarden aangeboden als aan de vaste? als je voor 1800 euro van oosterhout naar antwerpen mag ben je dan als nprc lekker bezig ofwat? in de zand en grind is ook alles kapot gemaakt om het van de bovenrijn mee te nemen probeer dat wat nog een beetje normaal is het dan ook te laten…..

    Geplaatst door: 86 meter op
  • Met de overcappaciteit gaat het wel meevallen denk ik, wanneer voor deze meeneem reisjes KOSTPRIJS ipv onkostenprijs wordt berekend!!

    Gr Henk de Haan

    Geplaatst door: H de Haan op
  • Klinkt misschien dom maar schepen die leeg komen in delfzijl en dan zout laden dan hoeven er ook geen lege schepen heen

    Geplaatst door: Denk t niet op
  • Eruit halen, wat erin zit, meer rendabiliteit. Op zich zelf heel mooi en logisch. Nadeel is wel, dat hoe meer rendabel de schepen varen, hoe groter de overcappaciteit is. De vraag is dan wat dit met de vrachtprijzen gaat doen.
    In ieder geval veel succes!

    Groeten van clubgenoot,

    Geplaatst door: Roel Eerkes op

Reageer